۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۸۶۷۴۳
نماینده ولی فقیه در مرکزی:

پیروی از مکتب حسینی تنها مسیر رسیدن به سعادت‌مندی و عزت است

پیروی از مکتب حسینی تنها مسیر رسیدن به سعادت‌مندی و عزت است
مرکزی ـ آیت الله دری نجف آبادی با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، گفت: پیروی از مکتب حسینی راه سعادتمندی و عزت است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در این پیام که نسخه‌ای از آن روز سه‌شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی عمیق با فرهنگ ناب اسلامی است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

این پیام افزوده است: فرهنگ ایثار و مقاومت سرمایه سترگی است که ملت ایران در چهاردهه حیات نظام اسلامی در سایه آن عزت و افتخار آفریده‌اند.

وی در ادامه این پیام آورده است: خمیرمایه نهضت عاشورا آمیختگی عشق، آگاهی و بصیرت، ظلم ستیزی و ولایت‌پذیری است  و تار و پود این نهضت عظیم با سیاست علوی و فاطمی عجین شده و این واقعه عظیم را می‌توان کانون نور و رحمت الهی و سرمایه‌ای از حریت و مردانگی دانست، چرا که امام حسین(ع) با شهادت خود پیام آزادی‌خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد و این ویژگی‌های مقدس باید در آیین‌های عزاداری به خوبی در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی در بخشی از این پیام عنوان کرده است:  فرهنگ عاشورا منشاء شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی به وسیله امام خمینی(ره) است و امام راحل با پشتیبانی ملت مومن ایران با این فرهنگ متعالی توانست حکومت اسلامی بر پایه موازین قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه کنند و صیانت از آن نیز تنها با پیروی از فرهنگ عاشورا و برپایی آین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) امکان‌پذیر است.

امام جمعه اراک در این پیام نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین عزاداری امام حسین(ع) همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: جامعه اسلامی ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به بسط فرهنگ عاشورایی دارد و در شرایط شیوع کرونا باید با برگزاری آئین‌های عزاداری در محیط‌های باز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ضمن توجه ویژه به سلامت مردم نسبت برگزاری عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) نیز اقدام شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی در ادامه این پیام تاکید کرده است: هفته اول ماه محرم به نام احیای امر به معروف و نهی از منکر و به‌منظور یادآوری اصلی‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین(ع) نامگذاری شده است و تکریم و پاسداشت رشادت‌های شهدای کربلا و زنده نگهداشتن یاد آن شهیدان، احیا امربه معروف و نهی ازمنکر در این ایام ضروری است.

وی در ادامه این پیام عنوان کرده است: شرکت در آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) همراه با پالایش دل، صفای قلب، زنده نگهداشتن مکتب است و عاشقان حسینی با شور و تعهد در حضور آیین‌های محرم، معرفت و شناخت نسبت به مبانی اصلی و اصولی زندگی از جمله ارزش ‌ا و ایثار توسعه روحیه حق طلبی و عدالت‌خواهی  را نشان می‌دهند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
مؤمنان عزت و استقلال خود را همواره حفظ و صیانت میکنند.
0
0