۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۸۷۰۹۶
اندیشمند هندی:

اقامه نماز مهمترین پیام حماسه کربلا است

اقامه نماز مهمترین پیام حماسه کربلا است
حجت الاسلام رضوی گفت: یکی از پیام های مهم حماسه کربلا اقامه نماز است چنانکه امام حسین علیه السلام در حالت سجده به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید غافر رضوی پژوهشگر هندی در مراسمی که بمناسبت دهه اول محرم در دهلی نو برگزار شد، اقامه نماز را از مهمترین پیام های حماسه کربلا دانست.

وی با بیان این که حماسه کربلا به جهان بشریت حیات و جان بخشیده است و کربلا پیام های زیادی برای جهان بشریت دارد، ادامه داد: یکی از پیام های مهم حماسه کربلا اقامه نماز است چنانکه امام حسین علیه السلام در حالت سجده به شهادت رسیدند.

این روحانی هندی با اشاره به سخنان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در کربلا که نماز پسندیده ترین چیز نزد من است، گفت: امام علیه السلام و یاران با وفایشان در آن لحظات سخت نیز نماز را ترک نکردند و به موقع نماز را ادا کردند حتی امام حسین علیه السلام شب تاسوعا را برای اقامه دعا و نماز فرصت خواستند.

وی اقامه نماز اول وقت را از ویژ گی های مهم شیعیان امام حسین علیه السلام و رهروان راه حسینی دانست و ابراز داشت: عشق حقیقی با امام معصوم علیه السلام مقتضی این است که انسان از خصوصیات اخلاقی معشوق و محبوب خود اطاعت کند، امام حسین علیه السلام به نماز عشق می ورزید لذا عاشقان اباعبدالحسین علیه السلام نیز باید به نماز و کارهای نیک عشق بورزند.

حجت الاسلام رضوی با انتقاد از این که چه طور ممکن است شیعیان عزادار باشند اما نمازگزار نباشند، گفت: عزادار و نمازگزار دو روی یک سکه اند، هنگامیکه یک عزادار در سجده می رود به یاد آخرین سجده حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می افتد.

وی با بیان این که تازمانی که انسان سرخود را در سجده نگذارد نمی تواند مقصد سجده امام حسین علیه السلام را در اوضاع کربلا درک کند، اظهار داشت: مفهوم عزاداری واقعی امام حسین علیه السلام بدون سجده خداوند ناقص و بی مفهوم است، سینه زنی سینه زنان در سوگ شهدای کربلا هنگامی اوج می گیرد که سرشان را به سجده می گذارند.

این اندیشمند هندی در آخر با اشاره به این که اگر همه ما دوست داریم که عزاداری های ما به عزاداری های واقعی تبدیل شود باید به همراه مظلومت و شهادت امام حسین علیه السلام، مقصد امام حسین علیه السلام را در نظر داشته باشیم، بیان داشت: تبلیغ اسلام واقعی هدف اصلی امام حسین علیه السلام بوده، همه ما نیز وظیفه داریم که جهان را از این هدف آگاه سازیم./988/

ارسال نظرات