۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۸۷۱۷۰
آیت الله میرباقری:

حضرت سیدالشهدا پناهگاهی برای همه شیعیان عالم است

حضرت سیدالشهدا پناهگاهی برای همه شیعیان عالم است
آیت الله میر بافری در شب عاشورای حسینی گفت: حضرت اباعبدالله(ع) پناهگاه امت پیامبر(ص) برای در امان ماندن از وسوسه‌های شیاطین و جلوه‌های دنیوی آن است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در مراسم عزاداری عاشورای حسینی که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اهمیت نهضت عاشورا اظهار داشت: اگر سیدالشهدا(ع) به شهادت نمی‌رسیدند افراد باایمان هم معلوم نبود که دین شان سالم بماند.

وی افزود: سیدالشهدا(ع) پناهگاهی برای ما درست کردند و همه ما اگر از سر سفره دنیا بلند شویم و رو به کهف سیدالشهدا(ع) بیاوریم ایشان ما را از جلوه‌های دنیا و بساط حیرت و ضلالتی که شیطان درست کرده عبور می‌دهند و تنها راه ما همین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بعد از سقیفه انحراف در دین ایجاد شد و بنی امیه امپراطوری مادی برای خود درست کردند، کار به‌جایی رسید که مؤمنین باید راه خود را از راه آن‌ها جدا می‌کردند و در اینجا خداوند امام حسین(ع) را پناهگاه مؤمنان قرارداد و کسانی که به امام حسین(ع) پناه بردند از شر شیطان محفوظ ماندند و برای همیشه رستگار شدند.
استاد حوزه علمیه عنوان کرد: آیات تطبیق شده بر واقعه عاشورا را آیات مربوط به اصحاب کهف است، وقتی در دروازه کوفه سرهای شهدا را بر نیزه کرده بودند سر مبارک سیدالشهدا(ع) آیه 9 سوره کهف را قرائت می‌کردند که خداوند به پیامبر می‌فرماید گمان می‌کنی که جریان اصحاب کهف از آیات عجیب ما است.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: هرکسی که در این دنیا از زینت‌های دنیا روگردان شد و به دنبال راه خدا حرکت کرد خداوند برای او نیز کهف و پناهگاهی قرار می‌دهد و او را از جلوه‌های دنیوی که در دست پیروان شیطان است در امان می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله(ع) پناهگاه امت پیامبر(ص) برای در امان ماندن از وسوسه‌های شیاطین و جلوه‌های دنیوی آن است، خداوند در این آیات سوره کهف به پیامبر(ص) می‌فرماید این سنت ما است که زمین را تزیین کردیم تا بستر ابتلا و امتحان مردم را فراهم کنیم و کسانی که زینت‌های دنیا آن‌ها را به خود مشغول نکند و به سمت خدا حرکت کنند را نجات می‌دهیم.

ارسال نظرات