۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۸۷۲۰۳
عبدالملک الحوثی:

شکست آمریکا در منطقه کاملا آشکار است

شکست آمریکا در منطقه کاملا آشکار است
بدر الدین الحوثی در سخنان خود به مناسبت روز عاشورا گفت: امت اسلامی در حال پیشرفت و ارتقای روزافزون و آمریکا شاهد شکست روز افزون از جمله در افغانستان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر انقلاب یمن در سخنان خود در مراسم عاشورایی عصر امروز پنجشنبه در صنعاء پایتخت یمن با بیان اینکه بزرگداشت عاشورا بیانگر وفاداری به سید الشهداء امام حسین(ع) و دفاع از حق و حقیقت است، گفت: امام حسین در یک مرحله حساس تاریخی قیام کرد که برای آینده امت اسلامی بااهمیت بود.

الحوثی تاکید کرد: میان میراث جاهلی ستمگران بنی امیه با ستمگران عصر حاضر و در راس آن آمریکا و اسرائیل و دنباله‌روهای آنها مشابهت وجود دارد؛ از همین رو ما به عنوان امت مسلمان باید برای رسیدن به آزادی و استقلال تلاش کنیم و باطل این است که امت به سمت وفاداری به آمریکا و اسرائیل کشیده شوند.

رهبر انقلاب یمن، حق را در دفاع از ملت فلسطین و مقاومت آن و اخراج صهیونیست‌ها دانست و گفت: حق در ایستادن با ملت‌های مظلوم در لبنان، سوریه، عراق، بحرین و همه کشورهای جهان است.

الحوثی افزود: حق در تلاش برای وحدت مسلمانان و باطل در گسترش کینه و نفرت میان مسلمانان و توطئه برای ایجاد تفرقه میان آنهاست، حق با مردم عزیز یمن در مقابله با تهاجم آمریکایی-سعودی است که هیچ مشروعیتی ندارد و فجیع‌ترین جنایات را در یمن رقم زده است.

وی ادامه داد: باطل هم در ایستادن کنار متجاوزان علیه یمن یا توجیه آنها و محکوم نکردن جرایم و محاصره آنها علیه یمنی‌هاست.

رهبر انقلاب یمن تصریح کرد: حق در این است که همه عوامل قدرت و ثبات را تقویت کرده و جبهه داخلی را در برابر دسیسه‌های دشمنان مصون بداریم. حق در این است که مقابل دشمنان و نقشه آنها برای به ذلت کشاندن ملت و امت ما بایستیم و انتخاب ما هیات منا الذله باشد.

الحوثی گفت: امروز حق بر کسی پوشیده نیست، همان گونه که در زمان امام حسین(ع) هم پوشیده نبوده است؛ بلکه این بزدلان هستند که با ضعف ایمان خود بر حق سرپوش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه امت اسلامی امروز با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است، گفت: شکست آمریکا کاملا هویداست، کما اینکه اخیرا در افغانستان رخ داد.

رهبر انقلاب یمن با بیان اینکه آمریکا از طریق مزدوران خود به جنگ‌ها دل بسته است، گفت: از همین رو ما به رژیم‌های سعودی و امارات و کسانی که با آنها هستند توصیه می‌کنیم، دست از حمله به امت ما بردارند، زیرا امید آنها محقق نمی‌شود.

الحوثی تاکید کرد: ما به ملت یمن می‌گوییم که عاقبت پایبندی به حق و پایداری در این راه، تحقق وعده الهی و پیروزی است. ما بر ثبات مواضع خود و قطعیت اراده خود در دفاع از حق و در راس آن حمایت از ملت فلسطین تاکید می‌کنیم.

رهبر انقلاب یمن گفت: ما بر مقابله با تجاوز دشمنان و پایبندی به حق مردم خود در آزادی و استقلال تاکید می‌کنیم./۹۸۸/

ارسال نظرات