۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۸۷۳۶۸
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

محرم مورد احترام شیعه و سنی و هندوهای شبه قاره است

محرم مورد احترام شیعه و سنی و هندوهای شبه قاره است
حجت الاسلام والمسلمین دومکی در واکنش به انفجار و عملیات تروریستی در دسته عزاداری شهر بهاولنگر پاکستان گفت: محرم مورد احترام شیعه و سنی و حتی هندوهای شبه قاره است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در واکنش به انفجار و عملیات تروریستی در دسته عزاداری شهر بهاولنگر که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها شهروند این شهر شد و سنگ اندازی و زد و خورد زنان شیعه به دست وهابی های تکفیری، گفت: تشکیل پرونده قضایی علیه شیعیان در مناطق مختلف ایالت پنجاب را به شدت محکوم می کنیم.

وی با بیان این که عزاداری امام حسین علیه السلام عبادتی عظیم، حق انسانی و ملی شیعیان و طبق قانون اساسی کشور است، ابراز داشت: تشکیل پرونده قضایی علیه شیعیان در مناطق مختلف ایالت پنجاب، خلاف قانون اساسی پاکستان و آزادی دینی است، دولت محلی پنجاب باید در نگرش های خود تجدید نظر کند و پرونده ها را مختومه اعلام نماید.

حجت الاسلام والمسلمین دومکی خواستار تحقیقات بی طرفانه درباره عاملان جلوگیری دسته عزاداری و تشکیل پرونده قضایی علیه شیعیان شهر جمس آباد پاکستان شد و اظهار داشت: ایالت سنده از قرن ها پیش نماد وحدت شیعه و اهل سنت بوده است، و از گذشته اهل سنت نیز مانند شیعیان، عزاداری امام حسین علیه السلام را برگزار می کردند و حرمت این روز را گرامی داشته اند.

وی با اشاره به این که عزای نوه پیامبر اکرم(ص) حضرت امام حسین علیه السلام مورد احترام پیروان تمام مذاهب اسلامی حتی مورد احترام هندوها شبه قاره نیز بوده است، افزود: بنده از رهبران دینی تمام ادیان می خواهم که در حفظ حرمت این روز بکوشند و ملت خود را از حقائق کربلا و قربانی امام حسین علیه السلام آگاه سازند.

سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تاکید به این که اهل سنت نیز محب و از عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) اند و آنان نیز بیاد شهدای کربلا ایستگاه صلواتی برپا و نذری پخش می کنند، ادامه داد: ما با اتحاد و همدلی توطئه دشمنان اسلام و اهل بیت پیامبر(ص) را ناکام خواهیم کرد.

وی در آخر گفت: دشمن قصد دارد با شعله ور کردن آتش اختلاف امنیت کشور را به خطر بیاندازد لذا با اتحاد و همدلی اسلامی و ملی توطه های شوم آنان را ناکام سازیم./988/

ارسال نظرات