۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۸۷۴۶۸
امام جمعه نجف اشرف:

حوادث افغانستان نشانه خواری و ذلت آمریکا است

حوادث افغانستان نشانه خواری و ذلت آمریکا است
حجت الاسلام والمسلمین قبانچی گفت: حوادث افغانستان به معنی شکست، خواری و ذلت آمریکاست و یک اقدام تاکتیکی نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه حوادث افغانستان به معنی شکست، خواری و ذلت آمریکاست و یک اقدام تاکتیکی نیست، گفت: بعد از شکست تاریخی در ویتنام، این دومین شکست آمریکاست.

وی به طالبان نسبت به آسیب رساندن به شیعیان افغانستان هشدار داد و تصریح کرد: به صراحت می گوییم هرگونه آزار و اذیت و آسیبی که به شیعیان افغانستان وارد شود، منجر به سرنگونی طالبان خواهد شد؛ چراکه شیعیان تنها نیستند و باید حق و آزادی آنها تحقق یابد.

امام جمعه نجف اشرف، طالبان را به عبرت گیری از تجربه داعش در عراق دعوت کرد و افزود: حکومتی که بر پایه کشتار، آتش سوزی و ظلم برپا شود، هرگز دوام نخواهد آورد.

هر دولتی که بخواهد مشروعیت به دست بیاورد، باید از طریق انتخابات تشکیل شود

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی در پیامی دیگری خطاب به طالبان گفت: هر دولتی که بخواهد مشروعیت به دست بیاورد، باید از طریق انتخابات تشکیل شود، نه اینکه از طریق کودتا و جنبش های مسلحانه باشد.

بیش از ۶ میلیون زائر در عزاداری روز عاشورا در کربلا حضور داشتند

وی در بخش دیگر سخنان خود به موفقیت برگزاری مراسم عاشورای حسینی اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از ۶ میلیون زائر در عزاداری روز عاشورا در کربلا حضور داشتند، افزود: این زیارت بیانگر هویت حسینی ملت عراق است.

خطیب جمعه نجف اشرف از اقدامات نیرو های امنیتی در تأمین امنیت زائران قدردانی کرد و گفت: جهان به زودی تسلیم اراده شیعیان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به مرحله دوم انقلاب امام حسین (ع) که از ۱۱ محرم شروع شده و همان مبارزه تبلیغاتی است، اشاره کرد و بیان داشت: سه قهرمان این نبرد را رهبری کردند؛ اول سر مبارک امام حسین (ع) که در جاهای مختلف که در تاریخ آمده، صحبت کردند. قهرمان دوم امام زین العابدین (ع) و سخنرانی ایشان در مجلس ابن زیاد در کوفه و مجلس یزید در شام بود. قهرمان سوم، حضرت زینب کبری (س) و سخنرانی آن حضرت در مجلس ابن زیاد و یزید و خطبه مشهور ایشان است./۹۸۸/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
اکنون سخن از زبان حال آمریکا می شنویم : گویم خبری ،ختم خبرهاست __بر هر که بخواهد شنود یک خبر راست __
در مانده و بیچاره و ناکام __شده ایم ، نیست زما ، غیر یکی نام __ هر قدرتی ار داشته ایم ، داده ایم از دست __هستیم کنون از همه پستان جهان پست __
0
0