۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۸۷۵۴۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یاری‌گر کادر درمان باشیم

با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یاری‌گر کادر درمان باشیم
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه پزشکان در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی باید باری از دوش آنان برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تبریک روز پزشک، گفت: در فرهنگ اسلامی اهمیت سلامت تا حدی است که احکام شرعی تابع سلامت انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان حفظ سلامت را امری بدیهی دانست و افزود: روزه گرفتن مشروط به این است که انسان سلامت جسمی داشته باشد یا نماز خواندن به شکل ایستاده متوقف به این است که انسان زمینه سلامت جسم را داشته باشد، همه فعالیت‌های انسان تابع سلامت جسمانی است زیرا وقتی سلامت به خطر پس ‌افتاد استعدادها و توانایی‌های انسان به مخاطره می‌افتد.

وی با بیان اینکه نگاه جامعه به پزشک به عنوان قشری محترم و با قداست است، ادامه داد: در فرهنگ اسلام وقتی می‌خواهند تشبیه کنند از کلمه طبیب استفاده می‌کنند به طوری که مولای متقیان(ع)، نبی مکرم اسلام(ص) را به عنوان طبیب دوار، تشبیه می‌کند بدین معنا که در معارف اسلامی وقتی می‌خواهند بزرگان را معرفی می‌کنند از کلمه طبیب استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه در کرونا پزشکان مانند هشت سال دفاع مقدس که زیر بمباران‌ها بودند، در مطب نماندند و پشت خاکریز رفتند، افزود: مجاهدت پزشکان در کرونا قابل تقدیر است و مردم نیز قدردان زحمات آنان هستند و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بار کاری آنان را کاهش دهند.

وی ادامه داد: مبحث آموزش‌های دانشجویان پزشکی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا مهارت‌های لازم را ببیند و کرونا باعث غفلت از آموزش‌های پزشکی دانشجویان نشود چراکه در یک دوره چهارساله باید جایگاه علوم پزشکی در جامعه ارتقا پیدا کند.

استخدامی های دانشگاه علوم پزشکی با رعایت عدل و انصاف باشد

امام جمعه خرم آباد بر لزوم رعایت عدل و انصاف در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید و خاطرنشان کرد: لرستان ظرفیت تبعیض، فشار و رانت را ندارد و جذب نیرو در علوم پزشکی لرستان باید از طریق مسابقه علمی و تعهد و تخصص همراه باشد اما افرادی در این مسیر ایجاد اختلال کنند که باید برای استخدام‌ها عدل و انصاف رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه به کارگیری نیروها باید تابع ضوابط و مقررات باشد و ضوابط حاکم بر روابط باشد، عنوان داشت: علوم پزشکی ظرفیت و گستردگی بیشتری دارد و بیشتر مورد طمع برخی افراد برای استخدام‌های غیرقانونی قرار می‌گیرد که در این راستا از بازرسی خواستم که استخدام‌ها را بررسی کند از طرفی حراست‌ها باید بیش از این فعال باشد و باید به نحوی مانع استخدام‌ها سفارشی باشد و بازرسی در اداره در رعایت عدل و انصاف حساس باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری این مطلب که رسیدگی به شکایات در درون یک اداره وظیفه مهمی است و باید به تمامی شکایات رسیدگی شود، گفت: در این گام دوم انقلاب و چهل ساله دوم باید به دقت نگاه کنیم آسیب‌‌های گذشته مبتلا نشویم مردم انتظار دارند مشکلات حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه نهاد رهبری علوم پزشکی و واحد فرهنگی، جان‌نثاری شهدای سلامت چه در زمان دفاع مقدس و چه در شرایط کرونا را برجسته کند به گونه‌ای برای ما درس باشد، گفت: زندگی شهید عباسی کوهدشت از شهدای جامعه پزشکی نکات آموزنده‌ای دارد و علوم پزشکی باید تندیس یا مستندی از زندگی ایشان و سایر شهدای مدافع سلامت را تهیه کند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات