۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۸۷۲۱۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

مجاهدت کادر درمان در مقابله با کرونا جلوه ای از دفاع مقدس

مجاهدت کادر درمان در مقابله با کرونا جلوه ای از دفاع مقدس
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اکنون کادر درمان همانند دفاع مقدس که رزمندگان وارد معرکه خطر می‌شدند، جان خود را در دست گرفته و به وسط میدان رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور نمازگزاران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر بود؛ امر مهمی که باید همه ما اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشیم و از صدر تا ذیل جامعه جاری باشد.

وی تصریح کرد: البته اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر ملزومات و آداب ویژه خود را دارد که در ایفای این وظیفه باید به آن‌ها توجه کنیم تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

کارکردهای چندگانه مساجد احیا شود

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با گرامیداشت سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی و روز جهانی مسجد، اظهار کرد: باید مسلمانان کارکردهای چندگانه این مراکز مهم را احیا کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان پیامبر(ص) تا الآن مساجد بالاترین خدمت را به جامعه اسلامی کرده‌اند، تصریح کرد: مسجد تنها مرکز عبادت نیست؛ بلکه مرکز نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... است؛ اما متأسفانه بسیاری از این کارکردها به فراموشی سپرده شده که باید به همت مسلمین احیا شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: با پیروزی انقلاب و به روی کار آمدن نظام اسلامی کارکرد نظامی و اجتماعی مساجد با فعالیت پایگاه‌های بسیج در مساجد و ساماندهی و اعزام نیروها از طریق مساجد احیا شد؛ اما هنوز از نظر کارکردهای چندگانه مسجد، با آنچه شایسته و بایسته این مراکز مهم است، فاصله داریم.

وی در ادامه بر تداوم اجرای طرح مواسات از سوی ائمه جماعات و هیئات امنای مساجد تأکید کرد و افزود: به همت هیأت‌امنا و بسیج و مجموعه‌های فرهنگی موجود در مساجد و مدیریت و هدایت امام جماعت، کمک‌های جمع‌آوری‌شده در قالب طرح مواسات در هر محله، در همان منطقه هزینه شده و صرف دستگیری از نیازمندان آنجا می‌شود.

مجاهدت پزشکان و پرستاران در عرصه مقابله با کرونا در تراز دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با بزرگداشت روز پزشک و تبریک این روز، اظهار کرد: همواره و در همه جوامع، اطبا و پزشکان جایگاه رفیعی داشته و مردم برای آن‌ها حرمت و احترام خاصی قائل هستند.

وی با بیان اینکه برخی مواقع ازجمله در زمان همه‌گیری یک بیماری نقش پزشکان اهمیت چند برابری پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در این بیماری‌های واگیردار پزشک و پرستار به دل خطر می‌زند، زیرا ممکن است خود او نیز درگیر شده و حتی جان خود را در این راه از دست دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه در بیش از یک سال اخیر و در جریان مقابله با بیماری کرونا، شمار کثیری از پزشکان و پرستاران ما جان خود را از دست داده‌اند، گفت: همانند دوران دفاع مقدس که رزمندگان وارد معرکه و میدان خطر می‌شدند و احتمال از دست دادن جان بود؛ اکنون نیز پزشکان و پرستاران به وسط میدان خطر رفته‌اند؛ به همین دلیل نیز اگر در این راه جان خود را از دست دهند، شهید محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با فهم درست علمی و فقهی از صحنه مبارزه پزشکان و پرستاران با بیماری کرونا، اعلام کردند اگر کسی از این قشر در این راه جان خود را از دست دهد شهید سلامت محسوب می‌شود و این بالاترین مقامی است که رهبر معظم انقلاب با فهم درست دینی، آن را برای کادر درمانی تبیین کردند./9314/پ201/

هادی رحیمی
ارسال نظرات