۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۸۵۷۵۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

عدم وحدت؛ عامل انفعال کشورهای اسلامی در برابر جنایات غرب

عدم وحدت؛ عامل انفعال کشورهای اسلامی در برابر جنایات غرب
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اینکه جهان اسلام در برابر مشتی از کشورهای غربی حالت انفعال پیدا کرده، به دلیل نبود وحدت و عدم دشمن‌شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه تریبون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ساختاری برای اصلاح رفتار و اخلاق جامعه است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه فرصتی برای معرفی دشمنان و نقشه‌های استکبار است، افزود: باید تریبون‌های نماز جمعه دشمن‌شکن بوده و حیله و فریب‌های دشمن علیه جهان اسلام در خطبه‌ها بیان و تبیین شود تا دشمنان بیش‌ازپیش شناخته شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که جهان اسلام در برابر دشمنان ید واحده شود، اضافه کرد: چرا باید امروز همه چیز از سوی جهان لیبرال دموکراسی غرب به دنیا دیکته شده و همه نهادهای بین‌المللی توسط غربی‌ها مدیریت شوند؟ چرا باید همه جهان با محک و میزان لیبرال دموکراسی سنجیده شده و با همین محک و معیار به ما انگ ضد حقوق بشری بزنند؟

وی ادامه داد: آن‌ها ما را با محک خود می‌سنجند و به دلیل اینکه در کشور ما حجاب و عفت و حیا ارزش قلمداد شده، حدود اسلامی رعایت می‌شود و مبارزه با فساد اخلاقی جریان دارد، ما را ضد حقوق بشر قلمداد می‌کنند درحالی‌که همه این موارد جزء دستورات مسلم دین است.

حقوق بشر باید با معیار اسلامی و کرامت انسانی سنجیده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با گرامیداشت چهاردهم مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اظهار کرد: 58 کشور اسلامی در دنیا با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد مسلمان وجود دارد که اگر همه این کشورها ید واحده شده و با تقویت وحدت و انسجام و دوری از تفرقه و دودستگی، در کنار هم قرار گیرند، می‌توانیم حقوق بشر اسلامی را جهانی کرده و ساختاری برای آن به وجود بیاوریم تا کشورهای مختلف را با تعریف اسلامی خود از حقوق بشر، محک بزنیم؟

وی افزود: جبهه استکبار و غرب با همین معیار و محک خود گاهی کشوری اسلامی را تحریم کرده و گاهی نیز به یک کشور اسلامی حمله می‌کند و متأسفانه جهان اسلام نیز در برابر این جنایات ساکت و منفعل می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اینکه جهان اسلام در برابر مشتی از کشورهای غربی حالت انفعال پیدا کرده، به دلیل نبود وحدت و عدم دشمن‌شناسی مسلمانان است که دشمن را به‌خوبی نشناخته و در برابر آن نایستاده‌اند و دشمن هم در کشورهای مختلف اسلامی هر جنایتی که خواسته، مرتکب شده است.

وی اضافه کرد: زمانی کشورهای جنایتکار عالم دور هم جمع شدند تصمیم گرفتند کشوری را حذف کرده و کشور دیگری را به جای آن بنشانند و این‌گونه موضوع فلسطین و رژیم اشغالگر را به راه انداختند، روزی تصمیم به تجزیه عراق گرفته و امروز هم بحث تقسیم افغانستان را مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: همه این ظلم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بهترین نقاط جغرافیای دنیا و بیشترین منابع انرژی دست کشورهای اسلامی بوده و نقاط حساس جهان در اختیار کشورهای اسلامی است؛ ولی متأسفانه از این ظرفیت‌ها کمتر استفاده می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد اظهار امیدواری کرد که با روشنگری، جهان اسلام به خود آمده و بیداری اسلامی بیشتر شود، تفرقه‌ها از بین رفته و وحدت تقویت شود تا همه مسلمانان با کمک همدیگر بتوانند بستر ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند./9314/پ201/

هادی رحیمی
ارسال نظرات