۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۸۴۲۵۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نعمت امامت و ولایت شیرازه حکومت و معیار وحدت است

نعمت امامت و ولایت شیرازه حکومت و معیار وحدت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امامت و ولایت شیرازه حکومت، معیار وحدت و مبنای راهبردی جامعه است و نماز و ارزش‌های دینی به دنبال تقویت جایگاه امامت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، عصر امروز در شورای اداری شهرستان مانه و سملقان که با محوریت تکریم و معارفه امام‌جمعه شهر آشخانه برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه در جامعه دینی، اظهار کرد: نماز جمعه عبادتی است که در آن جنبه‌های سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و قرارگاهی آن وصل به سلسله امامت و نبوت است.

وی با اشاره به اینکه امامت شیرازه یک حکومت و معیار وحدت و مبنای راهبردی یک جامعه است، گفت: نماز، دین و سایر ارزش‌های دینی امامت را تبلیغ می‌کنند و به دنبال تقویت جایگاه امامت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: بر این اساس کسی که این سنگر را تقویت کرده و به حضور و خدمت در این سنگر مداومت داشته باشد، در زندگی خود نیز برکت پیدا می‌کند که تمامی این‌ها نشان از ارزش والای این سنگر دارد.

وی افزود: وظیفه همه ما این است که در این سنگر حضور داشته باشیم؛ زیرا هر کسی که مورد تأیید ولی‌فقیه برای امامت جمعه باشد، باید از آن شخص پیروی شود؛ چراکه نماز جمعه فقط مختص دین و مباحث عبادی نیست بلکه سنگر مباحث سیاسی نیز هست.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به دغدغه ائمه جمعه در راستای اصلاح نواقص و بهبود وضعیت در بخش‌های مختلف مناطق محل فعالیت، گفت: اگر امام‌جمعه به مسئولی تذکر می‌دهد، این تذکر لزوماً بیانگر کم‌کاری آن مسئول نیست؛ بلکه موضوع پیشرفت و اصلاح امور است؛ زیرا برای پیشرفت شهر و منطقه و نظام و کشور همه باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با صدور حکمی حجت‌الاسلام محمدجواد شریعتی نژاد را به‌عنوان امام‌جمعه جدید شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان منصوب کرده است.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد که پیش از این در سنگر امامت جمعه شهر قاضی در این شهرستان مشغول خدمت بود، به‌عنوان چهارمین امام‌جمعه شهر آشخانه جایگزین حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده شده است که تا چند هفته پیش امامت جمعه این شهر را بر عهده داشت./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات