۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۸۴۰۷۸
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

ائمه جمعه الگوها و پرچم‌داران صلاح و سداد جامعه هستند

ائمه جمعه الگوها و پرچم‌داران صلاح و سداد جامعه هستند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: ائمه جمعه به‌عنوان الگوهای صلاح و سداد جامعه در هر دولتی فارغ از جناح و جریان مطالبه گری را بر مبنای مفاهیم دینی پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در جمع اعضای این شورا، با اشاره به در پیش بودن آغاز به کار دولت جدید، اظهار کرد: ائمه جمعه به‌عنوان الگوها و پرچم‌داران صلاح و سداد جامعه در هر دولتی فارغ از جناح و جریان مطالبه گری از دولت را بر مبنای مفاهیم دینی و انقلابی مانند اصل شورا، اصل نصیحت ائمه مؤمنین، اصل امربه‌معروف و نهی از منکر، اصل آرمان‌خواهی واقع‌بینانه و اصل دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه انجام داده و خطبه‌ها و سخنان و اقدامات ایشان آیینه مطالبات مردم و انقلاب و ولایت‌فقیه خواهد بود.

وی با بیان اینکه واضح است که مطالبه گری صرفاً نقد و انتقاد نیست بلکه دارای شرایط و فرایندی است که لزوماً باید به راه‌حل و حل مسئله منجر شود، افزود: در این راستا اولین مرحله شناخت مشکلات، فهم درست از اولویت‌ها، مطالعه و بررسی تخصصی، بیان منطقی، معقولانه و مسئولانه و ارائه راه‌حل‌های واقع‌بینانه و متناسب با اقتضائات و امکانات است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: مطالبه‌گری باید، درون گفتمانی وظیفه‌محورانه، علاج‌جویانه و نه انتقام‌جویانه و سهم‌خواهانه، برای رفع خطاها و بسترسازی برای خدمت بهتر دولت‌ها است.

وی اضافه کرد: اصول خیرخواهی، خوش‌زبانی، اجتناب از داوری عجولانه، حفظ حرمت افراد و حریم نظام، رعایت انصاف و اعتدال، شجاعت و صراحت و قاطعیت، مسؤولیت‌پذیری، مستند سخن گفتن و پرهیز از بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی خواسته یا ناخواسته از مهم‌ترین آداب مطالبه گری است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: مطالبه‌گری باید موقعیت‌شناسانه و زمان‌شناسانه باشد، مثلاً در مواقع بحران‌های طبیعی و سیاسی و امنیتی و اقتصادی، مطالبه باید سنجیده، آرامش‌بخش، به دور از تعجیل یا تأخیر اختلال‌آفرین و با مشاوره و نظرخواهی از مطلعین دلسوز باشد.

وی با بیان اینکه آموزش در مطالبه گری و نیل به مهارت مطالبه گری لازم و بایسته است، افزود: این کار نیاز به فهم عمیق چیستی و چرایی و چگونگی مطالبه گری در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی است.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: ائمه جمعه به‌حسب وظیفه انقلابی و ولایی خود در امتداد گفتمان ولایت تلاش خواهند کرد مطالبه‌گری‌های سهم‌خواهانه و عجولانه و انتقام‌جویانه را در منطقه خود با ارائه یک الگوی اسلامی و انقلابی مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: البته در آغاز راه دولت و در شرایط حساس کنونی باید از آوار کردن مطالبات بر سر راه دولت جدید با هوشمندی و کیاست انقلابی پرهیز شود تا رئیس‌جمهور منتخب با عنایت حضرت امام رضا (ع) با اقتدار و توان مضاعف شروعی امیدآفرین و انقلابی و جهادی داشته باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات