۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۸۳۹۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مسجد باید محلی برای رفع مشکلات مردم باشد

مسجد باید محلی برای رفع مشکلات مردم باشد
خراسان شمالی - حجت الاسلام رفیعی گفت: باید به‌جای روحانی مستقر، روحانی بی‌قرار داشته باشیم تا درد مردم را درد خود بداند و برای رفع مشکلات مردم بی‌تاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع ائمه جمعه بخش مانه و سملقان، اظهار داشت: امروز همه‌کسانی که نماد اسلام هستند باید از ظرفیت مردم برای رسیدن به جامعه اسلامی اعم از ایران قوی، امیدواری، جوان‌گرایی که رهبر معظم انقلاب بارها به آن‌ها اشاره داشتند، استفاده کنند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رکن در راه‌اندازی جامعه اسلامی مسجد است، لذا سازمان تبلیغات اسلامی تمام هم‌وغم خود را برای احیا کارکردهای اصلی مساجد قرار داده است که مساجد از حالت نمازخانه بودن بیرون بیایند و به جایگاهی که «المومن فی المسجد کالسمک فی الماء» برسند.

وی افزود: مسجد باید بتواند در عرصه‌های مختلف اجتماعی جریان ساز باشد و با احیاء ظرفیت‌های مردمی بتواند به رفع مشکلات مردم کمک کند.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به این‌که در بازه‌ای از زمان طبق سیاست‌های برخی از دولتمردان، کارکردهای اصلی مساجد از بین رفت افزود: به‌واسطه بدعمل کردن برخی از هیئت‌امنا و سیاست‌های برخی دولتمردان، کارکردهای مساجد به حسینیه‌ها، مؤسسات و تشکل‌های مردمی واگذار شد، این‌که امر کار اشتباه بود و باید تلاش کنیم تا تمامی فعالیت‌های مربوط به قرآن و اهل‌بیت به مساجد برگردد.

وی تصریح کرد: باید مسجد محلی برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف اعم از اشتغال و ازدواج و اعتیاد و... باشد که اگر این‌گونه شد می‌توان به مسجد تراز دست‌یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: وظیفه مبلغ تنها استقرار در یک محله یا روستا و یا مسجدی خاص نیست؛ بلکه باید به‌جای روحانی مستقر، به دنبال روحانی بی‌قرار و «طَبیبٌ دَوِارٌ بِطِبِّه» باشیم تا درد مردم را درد خود بداند و برای رفع آن‌ها دغدغه‌مندانه تلاش کند و با موضوع مسجد آن‌ها را به نتیجه برساند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات