۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۸۲۴۶۸
استاد حوزه و دانشگاه:

انتخابات ۱۴۰۰ مهم‌ترین انتخابات گام دوم انقلاب است

انتخابات ۱۴۰۰ مهم‌ترین انتخابات گام دوم انقلاب است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: انتخابات ۱۴۰۰ مهم‌ترین انتخابات گام دوم انقلاب است و جبهه انقلاب باید به دنبال مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حمیدرضا مهدوی ارفع، از اساتید حوزه و دانشگاه، امروز در نشست با روحانیون شاخص خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از بهترین فرصت‌های برای این‌که ما تمام تلاش‌های حکومتی و غیر حکومتی و تمام مقوله‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی خودمان را سنجه کنیم، عرصه انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: فرصت انتخابات، جزء واقعی‌ترین، عمومی‌ترین و فشرده‌ترین فرصت‌هاست که هم دشمن و رقیبان انگیزه بهره‌برداری از آن را دارند و هم ما تکلیف داریم که وارد عرصه انتخابات شویم و بهره‌برداری کنیم.

حجت‌الاسلام‌ مهدوی ارفع افزود: فرصت انتخابات نشان می‌دهد که ما در سال‌های گذشته باوجود امکانات دولتی و غیردولتی و با استفاده از فرصت و شأن، تریبون، منبر، مسجد و مصلا، چطور استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز به دل‌ها مراجعه کنیم، می‌بینیم نسبت به این انتخاب که اولین انتخابات مهم گام دوم انقلاب اسلامی است، خیلی دلهره داریم و یکی از گزینه‌ها این است که باید ببینیم کجا کم‌کاری کردیم یا بدکار کردیم که الآن بعد از ۴۲ سال برای انتخاباتی که باید برای ما نفس تازه و یک لذت باشد، دلهره داریم.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به این‌که نباید مردم را از انقلاب جدا کنیم افزود: انتخابات فرصت خوبی است که فرصت‌ها و تهدیدها را بررسی کنیم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از عیب‌های ایام انتخابات این است که چون هیجان مردم بالاست، متأسفانه جامعه فعال انقلابی و نخبگان هم درگیر این هیجان می‌شوند و از جایگاه خودشان فاصله می‌گیرند و از نقش اصلی خودشان به بهانه این‌که فعلاً انتخابات داریم غافل می‌شوند و بعد از انتخابات هم چون هیجان‌ها از بین رفته است کسی جمع نمی‌شود و دوباره همه نقش‌ها رها می‌شود تا ۴ سال آینده که بحرانی درست شود که این‌یک آسیب بسیار جدی است.

حجت‌الاسلام‌ مهدوی ارفع تأکید کرد: علی‌رغم این‌که آحاد نخبگان بعد از انقلاب ازنظر کمیت خیلی زیاد شده‌اند و قدرت پیداکرده‌اند، جامعه و انقلاب ما از ضعف ایدئولوژیک و ضعف تئوری رنج می‌برد، درحالی‌که قبلاً تنها مطهری بود و کاغذ و قلم خودش، اما الآن هریک از نخبگان به برکت انقلاب اسلامی مؤسسه و پژوهشکده و شاگردانی دارند، اما ایده‌ها روی مغز افزار انقلاب سرریز نمی‌شود؛ بلکه بخشی از آن‌ها برای دعواهای بین مکاتب خرج می‌شود.

وی در پایان افزود: انقلاب به نظر می‌رسد با بی‌انصافی تمام، همه بار تولید ایدئولوژی و تئوریزه کردن مبانی انقلاب را به دوش رهبری انداخته است و رهبری یک‌تنه و به‌تنهایی باید فکر کند، طراحی کند و ابزار موردنیاز را تهیه کند و خودش به‌تنهایی جامعه را راه ببرد و قسمت‌های خراب‌شده جامعه را تعمیر کند، لذا بر همه نخبگان و دلسوزان نظام اسلامی تکلیف است که به کمک رهبری بیایند و با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و حرکت‌های جریان ساز، عقبه فکری انقلاب را تقویت و مدیریت کنند و از خلاقیت‌ها و ابتکارات بداهه‌ای پرهیز کند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات