۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۸۲۲۵۵
حجت الاسلام والمسلمین نوری:

ملاک در انتخابات رأی مردم، قانون و صندوق‌های رأی است

ملاک در انتخابات رأی مردم، قانون و صندوق‌های رأی است
خراسان شمالی - امام جمعه بجنورد گفت: انتخابات باید وحدت جامعه را بیشتر کند، زیرا در انتخابات ملاک رأی مردم بوده و این معیار خود مقوم وحدت جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر و فرارسیدن دهه کرامت، بر الگوبرداری جامعه به‌ویژه زنان و دختران از این بانوی برگزیده تأکید کرد.

وی در ادامه به یکی از گلایه‌های مردم استان در روزها و هفته‌های اخیر اشاره کرد و با انتقاد از وجود صف‌های طولانی نانوایی‌ها در شهرها و روستاها، از مسؤولان خواست تا با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص سهمیه آرد مکفی، مانع از تشکیل چنین صف‌هایی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به تبیین اخلاق انتخاباتی پرداخت و اظهار کرد: اینکه برخی برای تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود اقدام می‌کنند، عمل شایسته و ستودنی است؛ اما باید مراقب باشند این عمل نیک و توأم با ثواب، به گناه و سیئه تبدیل نشود.

وی افزود: گرم کردن تنور انتخابات قطعاً ثواب دارد و فردی که با احساس مسؤولیت وارد یک ستاد انتخاباتی می‌شود تا با کار و تلاش بی‌مزد و منت، تنور انتخابات را گرم کند، این تلاش اگر به نیت خدمت به نظام و قرب الی الله و در راستای آماده کردن فضا برای مشارکت حداکثری و انتخاب صحیح مردم باشد، قطعاً ثواب بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: کسانی که در ستادهای مختلف ورود کرده و کار تبلیغاتی انجام می‌دهند برای اینکه به حساب آن‌ها گناه نوشته نشود باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند؛ زیرا اگر مؤلفه‌های اخلاق انتخاباتی را رعایت نکنند نه‌تنها ثوابی نمی‌برند بلکه مرتکب گناه نیز می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه گناه در انتخابات به صور مختلفی ازجمله زبانی و فکری انجام می‌شود، افزود: از مصادیق گناه فکری در انتخابات این است که برخی، حرف‌هایی بزنند که سبب سوءظن و بدلی و کینه و کدورت شود و با این عمل خود دل‌ها را از هم دور کرده و در جامعه انشقاق ایجاد کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: انتخابات باید وحدت جامعه را بیشتر کند؛ زیرا ملاک در انتخابات رأی مردم، قانون و صندوق‌های رأی است و این ملاک باید معیار وحدت همه ما باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات