۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۸۲۰۵۴
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اقناع گری و متقاعدسازی برای مشارکت زایی انتخاباتی رسالت ویژه نخبگان است

اقناع گری و متقاعدسازی برای مشارکت زایی انتخاباتی رسالت ویژه نخبگان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: همان‌طور که امام خامنه‌ای تأکید داشته و دارند دال محوری مشارکت حداکثری، متقاعدسازی و اقناع حداکثری است.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، بر تلاش همگانی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد و افزود: اقناع گری و متقاعدسازی برای مشارکت زایی انتخاباتی رسالت ویژه نخبگان است.

وی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند بگوید من سیاسی نیستم و درنتیجه در انتخابات نیز دخالت و مشارکت نمی‌کنم، افزود: سیاست مثل هوا است و چه بخواهیم و چه نخواهیم باید در آن تنفس کنیم، اینکه کسی بگوید من اهل سیاست نیستم و کاری با آن ندارم، در حقیقت دارد حرف سیاسی میزند و در حال موضع‌گیری سیاسی است.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: انتخابات هم به‌مثابه جوّی سیاسی است و انسان را خواهی‌نخواهی در معرض سیاست ورزی قرار می‌دهد؛ ازاین‌رو چه آن کسی که رأی می‌دهد و چه آن کسی که به نظر خودش رأی نمی‌دهد هر دو در حال انجام یک کار سیاسی هستند. رأی ندادن در منطق سیاست دقیقاً به معنای رأی دادن است؛ منتهی رأی دادن به بدترین حالت ممکن سیاسی یعنی تکرار وضع نامطلوب موجود.

وی تصریح کرد: بنابراین باید هوشیار بود، اگر به هر دلیلی از وضعیت فعلی ناراحت و گله‌مند هستیم، نباید انتقام این دولت را از دولت آینده گرفت.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه رأی ندادن، افتادن و گرفتار شدن در موج‌ها است؛ اما رأی دادن مشارکت در موج سازی و مدیریت امواج است، ادامه داد: رأی ندادن معنایی جز فرار از مسؤولیت و سپردن اختیار خود به غیر نیست از سوی دیگر رأی ندادن نشانه اعتراض نیست بلکه نشانه عقب‌نشینی است، البته اگر نشانه عقب‌ماندگی نباشد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به اصل وجود فرصت‌ها در بحران‌ها، اظهار کرد: رحمت و رضوان الهی بر روح پرفتوح شهید حاج قاسم سلیمانی که اهل جبهه انقلاب آموخت: من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست؛ اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: یکی از وجوه استفاضه از این بیان راهبردی شهید سلیمانی همین ایام انتخابات است و آن توجه به فرصت فهم ملاک مردم برای رأی دادن است.

وی تصریح کرد: به راهنمایی رهبر حکیم نظام اسلامی در مورد مسئله مشارکت که بعضی نگران‌اند مشارکت کم خواهد شد مردم دنبال اسم این و آن نیستند؛ عامه مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای مدیریت، قوّت اراده و عمل و کارآمدی است که می‌تواند مشکلات کشور را از میان بردارد.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: همان‌طور که امام خامنه‌ای تأکید دارند دال محوری مشارکت حداکثری، اقناع حداکثری است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات