۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۸۲۳۲۱
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

نقش‌آفرینی جهادی برای تحقق مشارکت حداکثری رسالت ویژه حوزویان است

نقش‌آفرینی جهادی برای تحقق مشارکت حداکثری رسالت ویژه حوزویان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام جعفری گفت: امروز ضرورت نقش‌آفرینی جهادی حوزویان برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات نسبت به گذشته چند برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در سلسله جلسات اخلاق و سلوک انقلابی که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، به تبیین برخی از ویژگی‌های ایشان ازجمله ولایتمداری پرداخت و افزود: این ویژگی حضرت معصومه (س) باعث شده ایشان تا نزدیک حریم عصمت عروج کنند و درواقع عظمت بانوی کرامت و نیل به مقام شفاعت به دلیل همین ولایتمداری آن حضرت بوده است.

وی افزود: در بین بزرگان دین تبعیت از مقام ولایت و جان‌فشانی در این مسیر، آن‌ها را به مقامی می‌رساند که در زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌خوانیم: «اَلسَّلامُ عَلیْک یا مَنْ بِزِیارَتِهِ ثَوابُ زِیارَة سَیِّدِ الشُّهَداءِ یُرْتَجی» و این تعبیر که در زیارت امامزاده‌ای امید به رسیدن به ثواب زیارت امام حسین (ع) با این بیان باشد، نداریم.

امام‌جمعه موقت بجنورد در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: امروز ما در نظام اسلامی با رخداد بسیار مهمی روبرو هستیم که در این مقطع زمانی و به‌ویژه بعد از تحولات منطقه‌ای و پیروزی جبهه مقاومت، ضرورت مشارکت حداکثری و نقش‌آفرینی حوزویان در تحقق این حضور گسترده به‌صورت جهادی چند برابر شده است؛ چراکه تلاش برای این امر تلاش برای حکومت عدل است که در آیات قرآن آمده است.

حجت‌الاسلام جعفری بیان اظهار کرد: انتخابات علاوه بر اینکه نماد مردم‌سالاری دینی و جمهوریت نظام دینی است، جنبه قدسی و اسلامی هم دارد تا جایی که مرحوم امام (ره) انتخابات را مثل نماز واجب می‌دانند همان‌گونه که حفظ نظام را اوجب واجبات می‌دانند؛ زیرا اگر مردم و انتخابات مردم نباشد، حفظ نظام به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: در تعبیر رهبر معظم انقلاب نیز انتخابات نماد حرکت اسلامی، عمل صالح و تکلیف شرعی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ یأمُرُکم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلیأَهلِها وَإِذا حَکمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکموا بِالعَدلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا یعِظُکم بِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعًا بَصیرًا»، گفت: در بحارالانوار مرحوم مجلسی بیان می‌کند این امانت مدیریت جامعه اسلامی است که مردم موظف هستند با تعهد و بصیرت و با انتخاب درست در ادای این امانت طبق موازین قرآن و اسلام امورات جامعه اسلامی را به انسانی اصلح بسپارند.

وی با بیان اینکه در انتخابات نقش مردم تعیین‌کننده و تمام‌کننده است و این نشان از اهمیت حضور مردم دارد، گفت: مهم‌ترین عرصه امانت‌داری در جامعه ما همین انتخابات ریاست جمهوری است؛ ازاین‌رو مردم باید با مشارکت قوی و بصیرت کافی در این امانت‌داری جامعه اسلامی به‌صورت کمی و کیفی نقش‌آفرینی کنند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در پایان ضمن بیان مشکلات به وجود آمده در کشور که موجب سختی کار تبلیغاتی بیش‌ازپیش شده است، گفت: باید دقت کنیم دشمن در چه حد وسیعی برای ناامید کردن مردم فعالیت می‌کند.

وی افزود: در چنین شرایطی روشن است که طبق قاعده نفی سبیل ضرورت رویارویی با این شیطنت‌ها و شبهه افکنی‌ها برای تضعیف نظام اسلامی چند برابر می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: همان‌طور که امام (ره) فرمودند در برخی مقاطع عدم شرکت در انتخابات در رأس گناهان کبیره است و در چنین شرایطی حرکت در مسیر ناامیدی مردم و عدم توجه به مقابله با آن، تلاش برای سلطه‌پذیری مردم در برابر بیگانه است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات