۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۸۳۳۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی و دینی است

عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی و دینی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام رفیعی گفت: عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه برنامه‌های فرهنگی و دینی مهم‌ترین رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار با استاندار اظهار کرد: صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، تکلیف برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای ادامه مسیر را دقیق‌تر و مشخص‌تر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح‌شده است، آغاز چله دوم انقلاب و ورود به مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که نوک پیکان عملیات برای نهادینه شدن بیانیه گام دوم به سمت دستگاه‌های فرهنگی کشور قرار گرفت که یکی از دستگاه‌های اصلی و زیرمجموعه خود مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مجموعه‌های گسترده‌ای که ذیل سازمان تبلیغات اسلامی به فعالیت مشغول هستند، افزود: مجموعه‌هایی نظیر حوزه هنری، خبرگزاری مهر، تهران تایم، انتشارات امیرکبیر، انتشارات سوره مهر، مدارس معارف اسلامی صدرا، فضای سایبری مثل تبیان و سازمان دارالقرآن، پژوهشکده باقرالعلوم و بنیاد هدایت این‌ها زیرمجموعه‌هایی هستند که در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی مشغول هستند.

وی افزود: رویکرد جدی سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی استفاده از مجموعه‌های مردمی و تشکل‌های دینی کف میدان است که برکات بسیاری در پی داشته است.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: مسئله تسهیل گری برای تشکل‌های دینی و قرآنی وابسته برای اجرایی شدن برنامه مذهبی، هدایت و نظارت آن‌ها ازجمله رویکردهای ما است.

وی تأکید کرد: در موقعیتی از زمان، روحانیون را در روستاها و شهرها مستقر کردیم، اما در حال حاضر طرح امامت در حال اجرا است و یکی از مواردی که در این طرح دیده‌شده این است که امام روستا نباید مستقر باشد بلکه باید امام بی‌قرار باشد و رفع موانع و مشکلات مردم باید مهم‌ترین دغدغه او باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان افزود: موازی کاری‌هایی که در تولیت مساجد وجود دارد باید رفع شود تا شاهد مساجد پویا باشیم که به همین منظور در آینده شورایی تحت عنوان شورای تعالی مساجد با همکاری دستگاه‌های متولی مسجد اجرا می‌شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات