۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۸۲۶۸۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حضور آگاهانه مردم در انتخابات عامل قوام و ثبات نظام اسلامی است

حضور آگاهانه مردم در انتخابات عامل قوام و ثبات نظام اسلامی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات روز جمعه، گفت: حضور آگاهانه مردم در انتخابات عامل قوام و ثبات نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست بصیرتی با موضوع انتخابات، با تأکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات روز جمعه، به تبیین نقش اسلامیت و جمهوریت در نظام اسلامی پرداخت.

وی افزود: امام راحل (ره) در دوران دفاع مقدس جبهه‌های حق علیه باطل را به دانشگاه انسان‌سازی تشبیه فرمودند و با این ادبیات فاخر و تألهی بود که امام راحل (ره) توانست با هوشمندی الهی خود جنگ را با مدیریتی راهبُردی، راهبَری کند.

وی افزود: این سیره مدیریت اجتماعی امام (ره) به‌نوبه خود می‌تواند بهترین الگو برای رهبرانی باشد که می‌خواهند کشور خود را مستقل، مردم‌سالار و نا وابسته به نظام سلطه اداره کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به این فرموده رهبر معظم انقلاب که «کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد و آن را وارد میدان نظریه‌های سیاسی گوناگون کرد»، گفت: بر این اساس به همان نسبتی که جبهه‌ها دانشگاه انسان‌سازی بود، جمهوری اسلامی نیز می‌تواند دانشگاه ملت‌سازی و به‌تبع آن جهان سازی باشد و رمز و راز ملت‌سازی این دانشگاه نیز، کلیدواژه مشارکت سیاسی است.

وی با اشاره به مفهوم و مبانی مشارکت سیاسی، خاطرنشان کرد: رکن رکین قوام و ثبات نظام‌های مردم‌سالار، جمهوریت است و جمهوریت تنها با مشارکت سیاسی یک ملت شکل می‌یابد و به بیان ساده مشارکت سیاسی یعنی حضور آگاهانه و اختیاری در سیاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: برخی از مبانی دینی مشارکت سیاسی عبارت است از اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «کلُّکم راعٍ وَ کلُّکم مَسئولٌ عَن رَعِیتِه» و تأکید کردند همه آحاد جامعه نسبت به وضع جامعه مسؤولند.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) همچنین فرمود: «مَن اَصبَحَ لا یهتَمُّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم» و امور مسلمین یعنی همین امور جامعه اسلامی و همه امور را شامل می‌شود و امیرالمؤمنین (ع) هم می‌فرمایند: «مِن واجِبِ حُقوقِ اللَهِ سُبحانَهُ عَلَی عِبادِهِ النَّصیحَةُ بِمَبلَغِ جُهدِهِم وَ التَّعاوُنُ عَلَی اِقامَةِ الحَقِّ بَینَهُم» و تأکید می‌کنند از مهم‌ترین حقوق پروردگار «اَلتَّعاوُنُ عَلی اِقامَةِ الحَقِّ بَینَهُم» است؛ اینکه مردم باید همکاری کنند تا حق در جامعه برپا بشود و این مسؤولیت مردم است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات