۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۸۲۴۷۳
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

دولت جوان حزب‌اللهی مظهر جمهوریت و مسؤول هدایت اسلامی مردم است

دولت جوان حزب‌اللهی مظهر جمهوریت و مسؤول هدایت اسلامی مردم است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده جمهوریت و اسلامیت را دو مفهوم کلیدی در نظام اسلامی دانست و گفت: دولت جوان حزب‌اللهی مظهر جمهوریت و مسؤول هدایت اسلامی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در چهاردهم خردادماه امسال و سالگرد ارتحال امام (ره) در مورد چرایی توجه به جمهوریت و اسلامیت پرداخت.

وی افزود: بیانات امام خامنه‌ای در چهاردهم خردادماه امسال و در سالگرد امامِ مؤسس، نکات راهبردی مهمی داشت که تحت‌الشعاع فضاسازی رسانه‌ای درباره موضوع وقایع پس از عدم احراز نامزدها قرار گرفت درحالی‌که خوانش مستحکم و مستدل و منطقی ایشان درباره دو مفهوم کلیدی جمهوریت و اسلامیت نیازمند چند بار مطالعه و مباحثه فقهی و علمی است.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه با وجود این آنچه در حال حاضر اولویت دارد پرداختن به چرایی توجه به این دو مفهوم در زمان کنونی و در آستانه مجادلات و مباحثات انتخاباتی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام راحل به بازخوانی نظریه انقلاب اسلامی از جنبه ماهوی پرداختند و به لحاظ شکلی در جنبه الگوی حکمرانی تصویری دقیق از آنچه در مسیر تمدن سازی قرار دارد ارائه دادند.

وی با بیان اینکه این خوانش مجدد که مبتنی بر دو گزاره اساسی جمهوریت و اسلامیت است از دو جنبه قابل تحلیل به نظر می‌رسد، افزود: در سطح کوتاه‌مدت در این برهه زمانی و در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و بالا گرفتن مباحثه قدیمی مشارکت حداکثری یا مشارکت حداقلی و صف‌بندی جناح‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی کشور در مواجهه با انتخابات و همچنین پیش‌بینی‌های موجود در خصوص نحوه مشارکت مردم در انتخابات پیشرو پیامی روشن دارد و آن این است که تجدیدنظر در رویه‌هایی که به هر کدام از این دو گزاره خدشه وارد می‌کنند فوری و غیرقابل‌چشم‌پوشی است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: مثال‌های واضح رهبر معظم انقلاب در خصوص کسانی که مردم را در حکومت اسلامی هیچ می‌انگارند و یا کسانی که اندیشه مبتنی بر مردم را فارغ از مبانی اسلامی مطرح می‌کنند و تصویرسازی دقیق ایشان از جریان سکولاری که سال‌ها در این نظام محل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بوده‌اند بیانگر همین نکته است.

وی اظهار کرد: نقطه طلایی این بحث نفی ضمنی دخالت و نفوذ این دو جریان در دولت آینده به‌عنوان مظهر جمهوریت و مسؤول هدایت اسلامی مردم است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات