۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۸۲۸۸۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مشارکت حداکثری و پشتوانه بالا جایگاه رئیس‌جمهور منتخب را تقویت می‌کند

مشارکت حداکثری و پشتوانه بالا جایگاه رئیس‌جمهور منتخب را تقویت می‌کند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مشارکت حداکثری و پشتوانه بالای مردمی رابطه مستقیمی با قدرت اجرایی رئیس‌جمهور منتخب در داخل و خارج کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز بیست و هشتم خردادماه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به قرار داشتن در روز سرنوشت‌ساز انتخابات، اظهار کرد: اقدام امروز ما در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سرنوشت و مدیریت چهار سال آینده کشور را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه انتخابات برای جامعه سرنوشت‌ساز بوده و شرکت در آن هم‌زمان حق و تکلیف است، بر مشارکت حداکثری مردم در این عرصه تأکید کرد و افزود: در شب قدر سرنوشت یک‌ساله ما رقم می‌خورد؛ اما در انتخابات سرنوشت چهارساله ما رقم می‌خورد و امروز، روز تعیین سرنوشت چهارساله کشور است، البته چه‌بسا به تعبیر رهبر معظم انقلاب تصمیمات رئیس‌جمهور در 40 سال آینده ما تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری و انتخاب رئیس‌جمهوری با آرای بالای مردمی رابطه مستقیمی با قدرت اجرایی و عملکرد وی در سطح داخل و خارج کشور دارد، تصریح کرد: پشتوانه مردمی جایگاه رئیس‌جمهور را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشارکت بالا در انتخابات می‌تواند کاری کند فشارهای بین‌المللی کارایی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: در مقابل اگر دشمن ببیند مردم در صحنه نیستند فشارهای اقتصادی و اقدامات خصمانه خود را بیشتر می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه همه باید برای پرشورتر شدن و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی احساس مسؤولیت و تکلیف کنند، اظهار کرد: کسانی که تاکنون رأی نداده‌اند سریع‌تر برای رأی دادن در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و اقوام و خویشان خود را نیز به مشارکت در این عرصه دعوت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ادب و آداب انتخاباتی پرداخت و گفت: از کاندیداها و طرفداران آن‌ها انتظار می‌رود چه قبل از انتخابات، چه در روز انتخابات و چه پس از پایان انتخابات و اعلام نتایج پایبند به اخلاق و آداب انتخاباتی بوده و به قانون تمکین کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: کسانی که به عرصه انتخابات ورود کرده‌اند باید به جد از توهین و تخریب پرهیز کرده و تنها برنامه‌های همدیگر را نقد کنند تا از این طریق فهم جامعه را در تحلیل سیاست‌ها و برنامه‌ها بالا ببرند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات