۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۸۱۹۶۱
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی:

رسالت ائمه جمعه راهبری تحول در مسیر صحیح است

رسالت ائمه جمعه راهبری تحول در مسیر صحیح است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: ائمه جمعه آغازگران تحول‌آفرینی هستند و ثمربخشی و اثربخشی امر تحول و مسیر صحیح راهبری آن تنها از طریق روحانیت ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به اولویت رسالت‌های پیش روی ائمه جمعه در سال جاری، بر لزوم برنامه‌ریزی هوشمند در جهت تحول‌آفرینی در این راستا تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مسیر پیش روی نهاد امامت در سال 1400 نشان می‌دهد که دقت و برنامه‌ریزی هوشمند باید در دستور قرار گیرد، افزود: یکی از نقاط عطف این برنامه‌ریزی هوشمند، مقطع استقرار دولت جدید است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید دولتی جوان و حزب‌اللهی و تحول‌آفرین باشد.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: این تحول‌آفرینی مدنظر علاوه بر دولت، باید جامعه و ملت را نیز فرا گیرد و ملت و دولت در مسیر تمدنی به آن باور داشته باشند؛ یعنی جامعه ما باید همیشه آن حالت انقلابی، نو شدن و دگرگون شدن به‌سوی آرمان‌های بزرگ را در خود حفظ کند و مراقبت شود تا این شرایط موجود دست و پای ملت و افکار مردم و جوان‌ها را نبندد و مانع پرواز و اوج نشود.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه آغازگران تحول‌آفرینی هستند، ادامه داد: لیکن ثمربخشی و اثربخشی امر تحول و مسیر صحیح راهبری آن تنها از طریق روحانیت ممکن است و در بین روحانیت نیز تنها از طریق ائمه جمعه تحقق این امر متوقَّع خواهد بود.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: به عبارت بهتر اگر بخواهیم این خط تحول را در سلسله آن زنجیره تحولی انقلاب به‌سوی تمدن نوین اسلامی مدیریت کنیم لازم است ائمه جمعه ما آغازگران این تحول بزرگ باشند و این مهم طبق فرموده رهبری معظم نیازمند «امام تحول» است؛ یعنی شخصیت امام راحل و امام حاضر در طریق تحول‌آفرینی نسخه سازی شود.

وی تصریح کرد: درنتیجه باید ائمه جمعه الگوبرداری کرده و آن‌ها نیز امام تحول شوند تا همپای تحولات سریع در عرصه‌های مختلف توان پیشروی و پیشگامی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: تحول بزرگی که موردنظر امام المسلمین است تحول بر اساس نقشه الهی با حفظ اصول، موازین و مبانی است و از نگاه ایشان نقطه عزیمت تحول، حفظ اصول و قواعد است.

وی افزود: به عبارت دیگر بر اساس قواعد و اصول متّخَذ از شریعت و مبانی قویم دینی و وحیانی، تحول در عرصه‌های مختلف محقق شود و این مهم در صورتی محقق می‌شود که کسانی تحول‌آفرینی را پیشگامی کنند که می‌توانند حافظ اصول و قواعد باشند؛ البته به‌طور حتم رسالت حفاظت از اصول، قواعد و مبانی با سربازان و افسران ناحیه مقدسه و روحانیت است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات