۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۷۶۴۵۲
مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی:

رویکرد ائمه جمعه و مسؤولان ستادهای نماز جمعه تلاش برای مشارکت حداکثری است

رویکرد ائمه جمعه و مسؤولان ستادهای نماز جمعه تلاش برای مشارکت حداکثری است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: باید ائمه جمعه و مسؤولان ستادهای نماز جمعه برای مشارکت حداکثری تلاش کنند اما وارد مصادیق نشده و از کسی حمایت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در شصت و سومین گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به تبیین الزامات و بایسته‌های نقش‌آفرینی ائمه جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه در این عرصه پرداخت.

وی با بیان اینکه حراست از جایگاه ولایت به‌عنوان ائمه جمعه بر ما تکلیف است، افزود: این تکلیف همیشگی و مداوم است؛ اما در عرصه انتخابات باید بیش از همیشه به آن اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: با توجه به وضعیت کشور و منطقه حساسیت انتخابات پیش رو بیش از انتخابات‌های پیشین است؛ ازاین‌رو هرچقدر بیشتر در صحنه بوده و تصمیم درست‌تری بگیریم ثمره و نتیجه مطلوب‌تری حاصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش ائمه جمعه و مسئولان ستادها در این زمینه پررنگ است؛ زیرا مرجع مردم هستند و می‌توانند با فعالیت‌ها و اقدامات خود مردم به مشارکت و حضور بیشتر در انتخابات ترغیب کنند.

حجت‌الاسلام آزموده با تأکید بر مراقبت بیشتر ائمه جمعه و روسای ستادهای نماز جمعه در موضع‌گیری‌ها به‌ویژه درزمینهٔ انتخابات، گفت: در بزنگاه‌هایی مانند انتخابات حساسیت کار بالاتر می‌رود و به همین دلیل هم در هفته‌های پیش رو به سخنان ائمه جمعه و مسئولان دفاتر و موضع‌گیری‌های آن‌ها تمرکز و توجه خاصی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی شایسته ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه برای تحقق مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در انتخابات، اظهار کرد: برای تحقق این مهم نماز جمعه بستر بسیار خوبی است؛ زیرا یکی از رسانه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در این راستا نقش‌آفرین باشد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش رو واجدان شرایط رأی در خراسان شمالی 682 هزار نفر هستند که 17 هزار نفر از آن‌ها رأی اولی هستند؛ ازاین‌رو باید بر روی رأی اولی‌ها تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه می‌توانند در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها نقش مهمی ایفا کنند، افزود: باید در بستر نماز جمعه برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم اما وارد مصادیق نشده و از کسی حمایت نکنیم.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: ما مطالبه انتخاب اصلح را از مردم داریم و آن‌ها را به انتخاب اصلح تشویق می‌کنیم؛ اما این به آن معنا نیست که برای انتخاب اصلح برنامه‌ریزی کرده، برای این مهم جلسه بگذاریم و از کسی حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی ورود به انتخابات توسط ائمه جمعه به این معنا که شخص و جناح خاصی را معرفی کنند کاملاً خلاف سیره رهبری است و امامان جمعه نیز به این اصل پایبند هستند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات