۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۷۴۵۶۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نظام لیبرال دموکراسی غربی رو به سقوط و افول است

نظام لیبرال دموکراسی غربی رو به سقوط و افول است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امروز قطب سرمایه‌داری و جنایت طلبی در دنیا در حال افول بوده و نظام لیبرالی که از دموکراسی دم می‌زد، رو به سقوط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا با حضور پرشور نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت ولادت امام محمدباقر (ع)، به تبیین حدیثی از این امام همام در رابطه با ارزش و اهمیت کار و تلاش در دنیا پرداخت.

وی افزود: نقل است روزی امام باقر (ع) در هوای داغ مدینه مشغول کار بودند و عرق می‌ریختند، فردی از شیوخ عرب با ایشان مواجه شد و خواست امام را نصیحت کند، عرض کرد: شخصیت بزرگی مانند شما که از فرزندان پیامبر گرامی اسلام (ص) هم هستید، در این هوای داغ کار می‌کنید و به دنبال دنیا هستید، اگر با این وضعیت بمیرید در حالی که به دنبال دنیا هستید فردای قیامت چه جوابی به خداوند می‌دهید؟

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: امام به‌صورت جدی به وی پاسخ دادند و فرمودند: «لو جائنی الموت و أنا علی هذه الحال جائنی و أنا فی طاعة من طاعة الله عزّوجلّ أکفّ بها نفسی و عیالی عنک و عن النّاس...»؛ یعنی هرگاه مرگ به سراغم بیاید و من در حال کار باشم، درواقع مرگ در حالی من را فرا گرفته که در مسیر بندگی و عبادت الهی بوده‌ام. انگیزه من از کار و کوشش این است که خود و خانواده‌ام را از تو و دیگران بی‌نیاز کنم.

وی خاطرنشان کرد: درواقع زمانی که کار و تلاش می‌کنیم و از دسترنج خود بهره می‌بریم هم عزت نفس ما حفظ می‌شود و هم خود کار کردن عبادت و بندگی است؛ ازاین‌رو هر کس در هر جایی کار و کوشش حلالی می‌کند و به دنبال کسب روزی حلال است، درواقع در حال انجام یکی از بهترین عبادات است.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت در پیش بودن سالگرد شهادت امام هادی (ع)، اظهار کرد: امام علی النقی الهادی (ع) در زمان بدترین خلفای عباسی می‌زیست و رنج‌های زیادی را متحمل شد.

وی با اشاره به حدیثی از این امام همام، افزود: امام هادی (ع) می‌فرمایند: «شارب الخمر کعابد الوثن»؛ یعنی شراب‌خوار، مثل بت‌پرست است و حق‌تعالی هم در آیه 90 سوره مائده می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» و تأکید می‌کند ایمان، با شراب‌خواری و قماربازی سازگاری ندارد.

دوران پساآمریکا در دنیا آغاز شده است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرماندهان نیروی هوایی به مناسبت نوزدهم بهمن‌ماه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی نکات بسیار خوبی را مطرح کردند که همه ما باید این نکات را مورد توجه و تدقیق قرار دهیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند زمانی که ترامپ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا رأی نیاورد، این سقوط و اصول یک فرد و یک رئیس‌جمهور نیست؛ بلکه سقوط معنویت، اخلاق و نظام آمریکا و همه ارزش‌های انسانی حاکم بر این نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: این سقوط یک کشور محسوب می‌شود و از امروز به بعد باید به تعبیر مقام معظم رهبری به ایران پسا آمریکا فکر کنیم؛ یعنی دیگر قصه آمریکا تمام شده و دوران پسا آمریکا آغاز شده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در زمان سقوط شوروی و پایان جنگ سرد، یک قطب دنیای آن روز، افول کرد و شکست خورد و دوران پسا شوروی آغاز شد و امروز نیز قطب دوم سرمایه‌داری و جنایت طلبی در دنیا در حال افول است و نظام لیبرالی که از دموکراسی دم می‌زد رو به سقوط است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات