۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۷۴۱۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها، توهم مزمن زمامداران آمریکایی است

تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها، توهم مزمن زمامداران آمریکایی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: تسلیم ملت ایران در برابر فشار تحریم‌های اقتصادی و تهدیدها، توهم مزمن غرب و زمامداران آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان مبلغ، با اشاره به اینکه تحریم سیاست قطعی و همیشگی آمریکا است، اظهار کرد: این سیاست در همه ادوار بوده و هست و خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سیاست و راهبرد، دولت دموکرات و جمهوری‌خواه نمی‌شناسد، ادامه داد: جالب این‌که بیشترین تحریم‌ها در دوران روسای جمهور دموکرات اعمال شده است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به هوشمندسازی فشارها و تحریم‌ها، افزود: جو بایدن اکنون با ساختار چندبعدی از تحریم‌های چندجانبه علیه ایران مواجه است، از سوی دیگر ترامپ از برجام خارج شده و هزینه تشدید تحریم و خروج از برجام را برای خود و حزبش خریده است، به عبارت واضح‌تر ترامپ کار بایدن را راحت کرده است.

وی اضافه کرد: حالا او نه تحریم جدیدی وضع می‌کند که برایش هزینه داشته باشد و نه علاقه‌ای به رفع تحریم‌های کنونی دارد که موجب سست شدن اهرم‌های فشارش بر ایران شود و بهترین راه برای او بازی با تحریم‌ها است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: بازی بایدن با تحریم‌ها به این معنا است که اولاً در اعلام سیاست‌های خود تأخیر کند و به خیال خود ایران را در حالت انتظار نگاه دارد و ثانیاً با منت و تبختر چند تحریم کم اثر را رفع کرده و مثلاً اندکی امتیاز بدهد.

وی تصریح کرد: بایدن می‌کوشد در کنار این امتیازدهی برجامی هم به برجام برگردد و هم برجام های ۲ و ۳ را مطرح کرده و به‌نوعی شرط‌گذاری برای رفع بیشتر تحریم کند و هم بر اساس آن امتیازات ناچیز، برای واداشتن ایران به انفعال به اجماع سازی در اروپا و شورای امنیت و آژانس روی بیاورد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به علت اتخاذ این سیاست‌ها، اظهار کرد: غرب و آمریکا در یک توهم حداکثری در این گمان است که ایران انقلابی پس از این همه فشار و تحریم اقتصادی و نارضایتی مردمی بر این باور است که نظام اسلامی در لبه پرتگاه سقوط است و با چند گام دیگر مردم ایران در برابر نظام اسلامی خواهند ایستاد. این توهم البته؛ بیماری مزمن زمامداران آمریکا است که ۴۲ سال است در سودای آن زیسته‌اند و مرده‌اند.

وی تصریح کرد: دیگر این‌که بایدن با نیم‌نگاهی به انتخابات ایران در سال ۱۴۰۰ دل به روی کار آمدن دولتی محافظه‌کار بسته است؛ ازاین‌رو در نوعی از شک و تردید به سر می‌برد و در اتخاذ سیاست‌های قاطع در یک دودلی عجیب به سر می‌برد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: تصویب طرح راهبردی مقابله با تحریم‌ها و موضع قاطع مجلس که همراهی دولت را نیز در پی داشت به این نگرانی و تردید دامن خواهد زد و طبیعی است انتخاب دولت انقلابی قطعاً این نگرانی را دوچندان خواهد کرد. /9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات