۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۷۲۷۵۴
امام‌جمعه شیروان:

بی‌ثباتی قیمت کالاهای اساسی نشانه سوء مدیریت و عدم نظارت است

بی‌ثباتی قیمت کالاهای اساسی نشانه سوء مدیریت و عدم نظارت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: بی‌ثباتی قیمت کالاهای اساسی مردم ربطی به تحریم‌ها ندارد، بلکه نشان از عدم نظارت و سوء مدیریت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، امروز در نشست با مسؤولان این شهرستان، با گرامیداشت ایام فاطمیه، به تبیین سیره حضرت زهرا (س) پرداخت و اظهار کرد: دشمن‌شناسی و بصیرت از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) است.

وی با تأکید بر الگوبرداری از این بانوی بزرگوار در شئون مختلف به‌ویژه درزمینهٔ ولایتمداری و ولایت یاوری و بصیرت مندی، افزود: اگر با بصیرت کافی دوست و دشمن را نشناسیم از همین طریق ضربه خواهیم خورد.

امام‌جمعه شیروان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی از ایشان به‌عنوان عالمی که تمام عمر خود را در عرصه علمی و دفاع از اسلام و انقلاب صرف کرد یاد کرد.

حجت‌الاسلام تکمیلی در ادامه با اشاره به تداوم اقدامات خصمانه استکبار علیه ایران اسلامی، آمریکا را دشمن اصلی انقلاب اسلامی و اسلام دانست و افزود: حضور یا عدم حضور آمریکا در برجام برای ما اهمیتی ندارد بلکه دشمن باید تحریم‌های ظالمانه را بر دارد و در غیر این صورت حضور آمریکا در برجام به ضرر ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: این خطاب به کسانی است که هنوز در داخل امید واهی به دشمن دارند و چشم به بیگانه دوخته‌اند که چه زمانی با اقدام و ورود مجدد خود به برجام، مشکلات موجود مرتفع می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان خطاب به مسؤولان، گفت: نباید اقتصاد کشور را به تحریم یا عدم تحریم گره زد؛ زیرا اقتصاد مقاوم اقتصادی است که تکیه به توانمندی‌های داخلی دارد.

حجت‌الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: بی‌ثباتی قیمت کالاهای اساسی مردم ربطی به تحریم‌ها ندارد؛ بلکه نشان از عدم نظارت و سوء مدیریت دارد.

وی اضافه کرد: دو نرخی کردن کالاهایی مثل روغن زمینه فساد را فراهم می‌آورد؛ به همین دلیل دولت باید با نظارت لازم و کافی جلوی سوءاستفاده در این حوزه را بگیرد.


امام‌جمعه شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه برای برخورداری از مدیران توانمند در آینده، اظهار کرد: تعلیم و تربیت باید هدف‌دار باشد اگر هدف‌دار نباشد، ارزشی نخواهد داشت.

وی افزود: آموزش‌و پرورش باید به این نکته توجه داشته باشند که هدف چیست، اگر هدف خدا و تربیت انسان کامل باشد، کار آموزش‌وپرورش مقدس خواهد بود.

حجت‌الاسلام تکمیلی اظهار کرد: بخشی از ناکارآمدی‌های مدیریتی به خود ما بازمی‌گردد، اگر امروز فسادی در جامعه هست، اگر انحرافی وجود دارد؛ یعنی تربیت در مدارس درست نبوده هرچند تاکنون انسان‌های بزرگی نیز در مدارس تربیت شده‌اند؛ اما کلیت مقوله تربیت هنوز با آنچه شایسته و بایسته نظام اسلامی است، فاصله دارد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات