۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۷۲۶۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

بازگشت آمریکا به برجام پیش از رفع تحریم‌ها مضر است

بازگشت آمریکا به برجام پیش از رفع تحریم‌ها مضر است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: ما برای بازگشت آمریکا به برجام عجله‌ای نداریم؛ امام اگر سران این کشور قصد دارند به برجام بازگردند باید ابتدا همه تحریم‌ها لغو شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر، اظهار کرد: این سخنان جلوه عینی عقلانیت انقلابی و حکمت سیاسی بود و تبیین اطراف مختلف این بیانات جزء وظایف و رسالت‌های همه ما است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت درزمینهٔ برجام، افزود: همان‌گونه که رهبری تأکید کردند ما برای بازگشت آمریکا به برجام اصرار و عجله‌ای نداریم، اگر تحریم‌ها برداشته نشد بازگشت آمریکا به برجام به ضرر ماست.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: مطالبه منطقی ما رفع تحریم‌ها است و باید برداشته شوند؛ چه آمریکا و چه اروپا که به آمریکا آویزان است وظیفه دارند تحریم‌ها را بردارند.

وی تصریح کرد: درواقع درباره برجام ما برای بازگشت آمریکا به برجام اصرار و عجله‌ای نداریم و مسئله ما هم این نیست؛ زیرا اگر تحریم‌ها برداشته نشود بازگشت آمریکا به برجام به ضرر ما است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به قانون مجلس در این زمینه، اظهار کرد: تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجامی تصمیم منطقی، عقلایی و قابل قبولی است وقتی طرف مقابل به هیچ‌کدام از تعهداتش عمل نمی‌کند معنی ندارد جمهوری اسلامی به همه تعهداتش عمل کند؛ زیرا تعهد در مقابل تعهد است و اگر آن‌ها به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات خود بازمی‌گردیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: تحریم یک جنایت و خیانت در حق ملت ایران است و باید برداشته شود، البته اقتصاد ایران را باید به‌گونه‌ای قوی کنیم تا سیاست‌بازی‌ها در آن اثرگذار نباشد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون قدرت موشکی، به چرایی تکیه به توان نظامی پرداخت و گفت: روزگاری هواپیمای میگ صدام، تهران را از بالا بمباران می‌کرد و ما کاری نمی‌توانستیم بکنیم، آمریکایی‌ها موشک‌هایی به صدام داده بودند که از بغداد به تهران می‌رسید. نظام اسلامی حق ندارد کشور را به این شکل نگه دارد؛ ازاین‌رو می‌بینیم قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمنانمان را تغییر داده است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به حضور منطقه‌ای ایران، افزود: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند به اینکه به دنبال بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا هستند و وظیفه ما در منطقه این است که دوستانمان را تقویت کنیم؛ ازاین‌رو باید گفت حضور ایران در منطقه، ثبات‌آفرین است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات