۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۷۰۳۳۵
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها دست دولت را بازتر کرد

قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها دست دولت را بازتر کرد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها نه‌تنها تهدیدزا نیست، بلکه دست دولت را در اجرای نقشه راه ترسیم‌شده بازتر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان که به‌صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح انقلابی مجلس در اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: اینکه برخی مطرح می‌کنند این طرح تهدیدزا بوده و دست دولت را می‌بندد، اساساً نادرست است.

وی افزود: پس از اِعمال شدیدترین و سنگین‌ترین تحریم تاریخ بشری به اذعان خودشان و بستن تمام منافذ دور زدن تحریم و در حالی که به اعتراف پمپئو فواره تحریم به سقف خورده است، دیگر چه اقدامی را انجام می‌دهند که تاکنون انجام نداده‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: از ابتدای زمانی که اروپا پس از اجرای نیم‌بند گام‌های پنج‌گانه کاهش تعهدات توسط ایران کوتاه آمد، معلوم بود که ایفای نقش پلیس بد و پلیس خوب با یک تقسیم‌کار شیطانی در بین آمریکا و اروپا در حال انجام است.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه ادعا می‌شود اروپا با ترامپ یا با جو بایدن دوباره بهانه‌جویی‌های خود را آغاز می‌کرد؛ کما اینکه دو روز پس از انتخابات آمریکا وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی گستاخانه ایران را تهدید کرد.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: بیانیه جو بایدن نیز چه در زمان تبلیغات انتخاباتی و چه در اولین نطق‌هایش پس از انتخابات، برجام هسته‌ای را منوط به برجام موشکی و منطقه‌ای کرده بود و این زیاده‌خواهی‌های گستاخانه قبل از تصویب این طرح بود.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه گفته می‌شود که این طرح دست دولت را می‌بندد باید گفت که اتفاقاً این طرح هم دست دولت را بازتر می‌کند و هم برگ‌های برنده بیشتری را روی میز دولت قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: ازقضا وزیر امور خارجه کشورمان نیز در اظهارات اخیر خود با استناد به همین قانون، گفته است: شرط عدم اجرای این مصوبه بازگشت اروپا و آمریکا به برجام و اجرای تعهداتشان است.

وی ادامه داد: در خاطرات برخی از مذاکره‌کنندگان در ادوار مختلف آمده است ما در سر میز مذاکره به برخی تیترها و سرمقاله‌های روزنامه و سایت‌ها و موضع‌گیری انقلابی تشکل‌های مختلف دانشجویی و... استناد می‌کردیم. اگر چند سرمقاله موضع‌گیری می‌تواند تبدیل به اهرم فشار علیه دشمن شود چگونه یک مصوبه قانونی با رأی حدود 240 نماینده، نتواند دست دولت را پر کند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: اکنون دست دولت بسی بازتر است چون مجلس شورای اسلامی او را موظف به اجرای قانونی کرده است که در صورت پایان مهلت دوماهه، ایران راه ترسیم‌شده در همین قانون را خواهد رفت؛ لذا این کار جنبه حقوقی و قانونی داشته و از اعتبار بیشتری برخوردار است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات