۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۷۲۷۵۰
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

غنی‌سازی 20 درصدی پیام مقاومت و تسلیم‌ناپذیری ایران در برابر غرب است

غنی‌سازی 20 درصدی پیام مقاومت و تسلیم‌ناپذیری ایران در برابر غرب است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: ازسرگیری غنی‌سازی 20 درصد را در فُردو ارسال پیام مقاومت و تسلیم‌ناپذیری در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای این شورا، با اشاره به اقدامات ایران اسلامی در مواجهه با بدعهدی آمریکا و بی‌عملی کشورهای اروپایی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بدعهدی‌های اعضاء 1+5، غنی‌سازی 20 درصد را در فُردو از سر گرفته و هم‌زمان هم گزارش کامل آغاز فعالیت را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کرده است.

وی افزود: ایران با اعلام رسمی اجرای مصوبه مجلس درباره اقدام راهبردی برای حفظ حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها ضمن ارسال پیام مقاومت و تسلیم‌ناپذیری در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب، صداقت خود را آشکار ساخته و واهی بودن ادعای غرب در پنهان‌کاری ایران را به جهانیان گوشزد می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: این میزان همکاری گسترده در حالی است که کشورهای غربی همواره با پنهان‌کاری در مسیر غیر صلح‌آمیز گام برداشته‌اند چنانچه آمریکا 700 میلیارد دلار برای نوسازی بمب‌های هسته‌ای خود اختصاص داد و مکرون نیز رسماً بر اولویت داشتن تقویت بمب‌های هسته‌ای تأکید و آن را اقدامی بازدارنده در برابر تهدیدات امنیتی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امنیت نظامی، اظهار کرد: یکی از محورهای تحولات امنیتی جهان را تحرکات نظامی اخیر آمریکا در خلیج‌فارس و غرب آسیا تشکیل می‌دهد که می‌تواند زمینه‌ساز بحران فراگیر در منطقه شود.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: حال جالب اینجاست که تحرکات بازدارنده ایران در برابر رفتارهای ناامن‌ساز محور آمریکایی، سعودی و صهیونیستی، ضد امنیتی عنوان شده اما آن اقدامات تنش‌زا تلاش برای تقویت صلح و ثبات خوانده می‌شود.

وی تصریح کرد: تفاوت عملکردهای جمهوری اسلامی ایران و غرب در امنیت منطقه را در نوع رفتار آن‌ها در مقابله با تروریسم نیز می‌توان مشاهده کرد. چنانچه جمهوری اسلامی در راه امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اما آمریکایی‌ها نه‌تنها با تروریسم مقابله نداشته بلکه مبارزان با تروریسم را ترور کرده‌اند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: بر این اساس و بنا بر مؤلفه‌های مذکور به‌روشنی می‌توان اقدامات طرفین را از نقطه‌ نظر امنیت زایی و امنیت زدایی ارزیابی کرد و دروغ بودن ادعاهای غرب را آشکار ساخت. /9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات