۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۷۲۸۲۰
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

خنثی‌سازی تحریم‌ها مقدم بر رفع تحریم و اهم از آن است

خنثی‌سازی تحریم‌ها مقدم بر رفع تحریم و اهم از آن است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع فوری تحریم‌ها، بازگشت به نقطه اول در سال 92 است و خسارات بیشتری را در بردارد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با اشاره به ضرورت اولویت‌دهی به خنثی‌سازی تحریم‌ها بر رفع آن، اظهار کرد: پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا عده‌ای درصدد القای این انگاره هستند که به‌زودی تحریم‌ها رفع یا کاسته خواهد شد و بازار طلا و ارز به ثبات خواهد رسید و گشایش‌های اقتصادی شروع خواهد شد.

وی افزود: این افراد چنین القا می‌کنند که با رفع تحریم، مشکلات گردش مالی در خارج حل شده و فروش نفت و کالا رونق دوباره‌ای خواهد یافت و مشکلات معیشتی مردم کاهش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: این انگاره سازی نادرست نسخه دیگر همان فضاسازی است که در ابتدای مذاکرات برجامی در سال 92 انجام شد. چیزی که پس از هفت سال وعده وعید غرب، کمترین التزام به تعهدات را از آن‌ها شاهدیم.

وی اضافه کرد: با استقرار بایدن در کاخ سفید از فردا، احتمالاً برخی گشایش‌های مقطعی اتفاق خواهد افتاد و عده‌ای درصدد خواهند بود این رویداد مقطعی را محصول حضور گروه جدید دموکرات‌ها قلمداد کنند و با برجسته‌سازی راهبرد رفع تحریم، راه‌حل اساسی مشکلات را رفع تحریم‌ها معرفی کنند و مسیر رسیدن به آن را بازگشت آمریکا به برجام و مذاکره القا کنند.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: اما در چنین شرایطی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با طرح راهبرد اولویت خنثی‌سازی بر رفع طراحی‌های امپراتوری رسانه‌ای و پیاده‌نظام آن‌ها را بر هم ریخته و نقشه راه آینده را ترسیم می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه خنثی‌سازی مقدم بر رفع تحریم و اهم از آن است، افزود: همان‌گونه که رهبری تأکید کردند بازگشت آمریکا به برجام موضوعیت ندارد اول باید تحریم‌ها رفع شود و سپس آمریکا بازگردد؛ زیرا بازگشت آمریکا بدون رفع فوری تحریم‌ها، بازگشت به نقطه اول در سال 92 است و خسارات بیشتری را در بردارد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: بر این مبنا وزن رفع تحریم‌ها در گشایش اقتصادی 20 درصد است اما وزن خنثی‌سازی تحریم‌ها 80 درصد است؛ ازاین‌رو نباید عده‌ای تلاش کنند تا عجولانه و منفعلانه موضوع بیست‌درصدی را هشتاددرصدی جا بیندازند و افکار عمومی را فریب دهند.

وی با بیان اینکه موضوع مقایسه خنثی‌سازی و رفع تحریم اینجا معنا پیدا می‌کند، افزود: درواقع دریک نگاه عقلانی و طبیعی می‌توان به‌خوبی دریافت که ضرورت و اولویت و اهمیت خنثی‌سازی تحریم بیشتر است اگرچه رفع تحریم هم وزن خود را دارد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات