۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۷۶۲۱۷
مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی:

مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه تمرکز گفتمانی بر تحقق مشارکت حداکثری است

مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه تمرکز گفتمانی بر تحقق مشارکت حداکثری است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه، تمرکز گفتمانی، راهبردی و عملیاتی بر تحقق مشارکت حداکثری و دشمن‌شکن مردم در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای شورا، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، به تبیین نقش ائمه جمعه در این زمینه پرداخت.

وی اظهار کرد: ائمه جمعه به‌عنوان عمارهای ولایت و امامت باید نقش تاریخی خود را درزمینهٔ تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح بدون واهمه از حجم فشارها، سرزنش‌ها و تخریب‌ها و تنها منطبق با رسالت جایگاهی امامت جمعه ایفا کنند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: اولین و مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه، تمرکز گفتمانی، راهبردی و عملیاتی بر تحقق مشارکت حداکثری و دشمن‌شکن مردم در انتخابات است.

وی اضافه کرد: شبکه امامت جمعه از نظر مشرب سیاسی در خط حزب‌الله و جبهه انقلاب اسلامی تعریف می‌شود و در انتخابات پیش رو هم گفتمان و رویکرد دولت جوان حزب‌اللهی را به‌عنوان رسالت و مأموریت دوم خود تبلیغ و ترویج خواهد کرد.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: عضویت و همراهی ائمه جمعه با احزاب، تشکل‌های سیاسی و حضور و دخالت آن‌ها در فضاهای رقابتی و فرایندهای انتخابات با هر توجیهی قطعاً مخالف خط‌مشی تعیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای جایگاه خطیر امامت جمعه است، همچنان که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ورود مستقیم و مباشر در خصوص رد یا تأیید صلاحیت‌ها و حمایت از لیست یا فرد خاص خودداری دارند.

وی با اشاره به ضرورت وجود نقشه مهندسی گفتمانی، راهبردی و عملیاتی در رویداد انتخابات 1400، اظهار کرد: با توجه به اینکه مأموریت اصلی عمارهای ولایت و امامت در راستای تحقق مشارکت دشمن‌شکن و انتخاب آگاهانه و نتیجه‌بخش تعریف می‌شود به نظر می‌رسد برای ایجاد هم‌افزایی و تشریک‌مساعی در حوزه رویکردی و گفتمانی، همسویی، همگرایی و هماهنگی در عرصه راهبردی و همچنین اتخاذ وحدت رویه، انسجام‌بخشی و یکپارچگی در میدان عملیاتی، شبکه نورانی امامت جمعه نیازمند ترسیم هندسه‌ای مفهومی در سه ساحت فوق‌الذکر یعنی گفتمان، راهبرد، عملیات است.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به برنامه‌های گفتمانی انتخابات 1400، اضافه کرد: در برنامه‌های گفتمانی انتخابات 1400 محوریت با تبیین شاخص‌ها و معیارها است.

وی تصریح کرد: در این ساحت ائمه جمعه می‌توانند اصلی‌ترین گفتمان‌های انتخاباتی را برای تحقق مشارکت دشمن‌شکن و انتخاب آگاهانه و نتیجه‌بخش کشف و تعیین کرده و آن‌ها را سرلوحه‌ای برای راهبرد نگاری و همچنین عملیات خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: تبیین شاخص‌ها و معیارها رئیس‌جمهور تراز، تبیین دولت اسلامی و ضرورت حیاتی ایجاد و تحقق آن برای ملت ایران، تبیین شاخص‌ها و معیارها دولت جوان حزب‌اللهی، ترویج و تبلیغ اخلاق اسلامی در انتخابات و تشریح ابعاد اهمیت شوراها و انتخاب افراد اصلح متناسب با منافع و مصالح عمومی از اصلی‌ترین گفتمان‌های انتخاباتی 1400 محسوب می‌شوند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات