۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۷۶۵۹۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

جریان سازی ارزش‌های انقلاب رسالت ائمه جمعه در تحقق دولت جوان حزب‌اللهی است

جریان سازی ارزش‌های انقلاب رسالت ائمه جمعه در تحقق دولت جوان حزب‌اللهی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: گفتمان سازی و جریان سازی ارزش‌های انقلاب در جامعه و تشکل پردازی دو رسالت ائمه جمعه در تحقق دولت جوان حزب‌اللهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از ائمه جمعه استان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به تبیین رسالت ائمه جمعه درزمینهٔ انتخابات و گفتمان سازی در این عرصه مهم پرداخت.

وی با اشاره به راهکارهای اصلی گفتمان سازی در قرارگاه نماز جمعه، تبیین را یکی از مهم‌ترین راهکارها دانست و اظهار کرد: اینکه امام خامنه‌ای تصریح دارند عمده‌ترین هدف در قرارگاه نماز جمعه مسئله تبیین است به این معنا است که ائمه جمعه در اقدام قرارگاهی و تشکیلاتی می‌بایست در فضاهای مناسب و با استفاده از ابزارهای متناسب روز، به تبیین حقایق دینی و پاسخگویی درست، منطقی و معقول به سؤالات و شبهات بپردازند و تلاش کنند به شکل‌های بدیع، متنوع و جذاب زمینه طرح درست و منطقی مباحث معرفتی فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با تأکید بر ضرورت تشکل پردازی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاهی و مردمی در راستای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی، افزود: ائمه جمعه در اقدام قرارگاهی دو رسالت و مأموریت کلان و اصلی دارند که تمام وظایف و مسئولیت‌های آن‌ها ذیل این دو رسالت و در جهت این دو مأموریت کلان قرار می‌گیرد.

وی گفتمان سازی، فرهنگ‌سازی، نهادینه‌سازی و جریان سازی ارزش‌های انقلاب در جامعه و تشکل پردازی، تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و تشکل‌های مردمی از طریق کادرسازی، نیرو پروری، سازمان‌دهی و پشتیبانی فعالان فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های دستگاهی را دو رسالت و مأموریت کلان ائمه جمعه در راستای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: ائمه جمعه دارای گسترده‌ترین شبکه ارتباطات رسمی و عمومی اعم از دستگاهی و مردمی هستند و اساساً این ظرفیت را می‌توان اصلی‌ترین قدرت نرم به شمار آورد که در اختیار امامان جمعه است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل ائمه جمعه علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاهی، با ارتباطات منظم و هدفمند با اقشار مختلف و متنوع از قبیل دانشجویان، طلاب، اصناف و بازاریان، ائمه مساجد، وعاظ و مبلغین، مداحان، جوامع بانوان، فرهنگیان، هنرمندان، فعالان حوزه رسانه‌ها، انجمن‌های اسلامی، گروه‌های جهادی، فعالان فرهنگی خودجوش و... می‌توانند سهم عظیم و نقش مهمی در تحقق رسالت قرارگاه نماز جمعه ایفا کرده و زمینه‌ساز تحقق دولت جوان حزب‌اللهی در کشور باشند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات