۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۷۶۴۴۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حضور حداکثری در انتخابات امید دشمنان را به یأس بدل می‌کند

حضور حداکثری در انتخابات امید دشمنان را به یأس بدل می‌کند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات امیدهای دشمن را به یأس بدل کرده و از سوی دیگر اگر مشارکت کم باشد دشمن به طمع می‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در شصت و سومین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر فعالیت و تلاش همگانی و مستمر برای حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در این عرصه تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید هدف همه مجموعه‌ها حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد و در این زمینه کار و فعالیت کنند، افزود: ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه هم باید در این زمینه فعالیت کرده و زمینه را برای مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه حضور حداکثری امیدهای دشمن را به یأس بدل کرده و از سوی دیگر اگر مشارکت کم باشد دشمن به طمع می‌افتد، خاطرنشان کرد: اگر دشمن احساس کند مردم همراه نظام نیستند فتنه‌های خود را افزایش می‌دهد، مانند سال 88 که وقتی عده‌ای به داخل خیابان آمده و اعتراض کردند همه دشمنان همه امکانات خود را به صحنه آوردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: برای ناامید کردن دشمنان و جبهه استکبار باید با تمام توان برای به صحنه آوردن مردم در عرصه انتخابات تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا باید برای مردم این موضوع را تبیین و توجیه کنیم که اگر خدای‌ناکرده به دلیل برخی از مشکلات و نارضایتی‌ها به صحنه نیایند، اقدامات و توطئه‌های دشمنان علیه کشور و نظام اسلامی افزایش یافته و بالطبع مشکلات آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: مرحله دیگر در این زمینه مرحله بیان معیارها است که همه نخبگان اعم از روحانیان و ائمه جمعه می‌توانند در این زمینه ورود کرده و شاخص‌های انتخاب اصلح را بیان کنند.

وی با بیان اینکه رقابت سالم و امنیت انتخابات از دیگر مسائلی است که باید موردتوجه همگان باشد، اظهار کرد: سلامت انتخابات شامل سلامت در بررسی صلاحیت‌ها، سلامت در تبلیغات و سلامت در انتخاب است تا درنهایت افراد درستی انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه درزمینهٔ انتخابات موضوع انتخاب اصلح نیز اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: در این زمینه باید ائمه جمعه معیارها را برای مردم بازگو کرده تا خود آن‌ها تصمیمات خوبی گیرند، درواقع ائمه جمعه می‌توانند برای مردم تصمیم سازی کنند نه اینکه با حمایت از شخص یا جناح خاصی اقدام به تصمیم‌گیری برای مردم کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات