۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۸۳۸۱۱
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

شهید صدوقی الگوی امام‌جمعه تراز انقلابی بود

شهید صدوقی الگوی امام‌جمعه تراز انقلابی بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: شهید آیت‌الله صدوقی مؤلفه‌های حداکثری یک امام‌جمعه موفق را داشت و الگوی امام‌جمعه تراز انقلابی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای این شورا، با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله صدوقی در محراب نماز جمعه، این شهید بزرگوار را الگوی امام‌جمعه تراز انقلابی دانست.

وی افزود: با نگاهی به سیره شهید آیت‌الله محمد صدوقی که در سن 73 سالگی در دهم رمضان المبارک در محراب عبادت به شهادت رسید می‌توان فهمید که این شهید بزرگوار مؤلفه‌های حداکثری یک امام‌جمعه موفق را داشت.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه مدیریت اجتماعی و قدرت راهبری جامعه از خصوصیات بارز شهید صدوقی بود، ادامه داد: به دلیل همین قدرت مدیریت اجتماعی، شهید آیت‌الله بهشتی در سفری که به یزد آمده بود، به نیروهای انقلابی توصیه می‌کرد: یادتان باشد که هر کاری که می‌خواهید انجام بدهید، باید آیت‌الله صدوقی طرف مشورت باشد.

وی با اشاره به نفوذ معنوی و سرمایه اجتماعی شهید صدوقی، اظهار کرد: پیشرفت‌های نهضت اسلامی در مناطق استقرار و نفوذ معنوی ایشان ریشه در همین نقطه قوت او بود و به تعبیر مقام معظم رهبری این عالِم ربانی یکی از بانیان انقلاب اسلامی ایران بود که با مبارزات خود در دوران اختناق و مقاومتشان در برابر دشمن و با ایثار و فداکاری‌شان پس از انقلاب و حضورشان در تمام صحنه‌های حساس و سازنده، نمونه کاملی از یک عالِم مبارز و مجاهد اسلام بودند.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه مردم‌داری کم‌نظیر او در بحران‌ها آثار فوق‌العاده مثبتی داشت، تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله طالقانی گفته بودند: «استان یزد قبل از انقلاب، از همه انقلابی‌تر و مسلمان‌تر بود و بعد هم که انقلاب شد، از همه‌جا ساکت‌تر و بهتر بود»، ایشان همیشه مدیریت آیت‌الله صدوقی را تحسین می‌کرد و این آرامش را از وجود ایشان می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: شهید صدوقی در عین روحیه تعبد و رعایت حدود الهی و تقید بر حفظ ارزش‌ها با مردم بسیار مدارا می‌کرد و با همین روحیه در دین‌داری مردم مؤثرتر عمل می‌کرد.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: حق‌تعالی هم همین روحیه را یکی از اصلی‌ترین عوامل مدیریت اجتماعی اثربخش پیامبر خدا (ص) بیان و در آیه 159 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «وَلَوْ کنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِک، فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ» و تأکید می‌کند اگر درشت‌خوی و سخت‌دل بودی از پیرامونت پراکنده می‌شدند، بنابراین از آنان گذشت کن و برای آنان آمرزش بخواه و در کارها با آنان مشورت کن./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات