۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۸۵۳۲۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حلقه وصل محکمی میان صنعت و دانشگاه وجود ندارد / ضرورت اشتغال زایی در کشور

حلقه وصل محکمی میان صنعت و دانشگاه وجود ندارد / ضرورت اشتغال زایی در کشور
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در شرایط فعلی بالاترین عبادت ایجاد اشتغال است و هر کس در این مسیر قدم بردارد بزرگ‌ترین خدمت را به نظام و مردم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در سومین نشست هم‌اندیشی مدیران کل زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان، با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و ارتقای مهارت دانش‌آموختگان، بر اهتمام بیشتر متولیان و مدیران بخش‌های مختلف به این موضوع تأکید کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز بین صنعت و دانشگاه‌های ما حلقه وصل محکمی وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد فارغ‌التحصیلانی که در رشته تحصیلی خود مشغول به کار شده‌اند اندک است، زیرا بسیاری از دانش‌آموختگان بعد از فارغ‌التحصیلی به دلیل نبود شغل متناسب با رشته تحصیلی و تخصص خود، سراغ کار دیگری می‌روند که این موارد هزینه‌های زیادی را بر دوش کشور می‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: البته اندک‌اندک بسیاری از جوانان و خانواده‌ها نسبت به این موضوع آگاه شده و در کنار تحصیل، سعی در مهارت افزایی دارند؛ ازاین‌رو باید فعالیت‌ها و اقدامات مربوط به کارآموزی و مهارت افزایی تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری در کشور، اظهار کرد: بیکاری از گذشته یکی از مشکلات مهم کشور بود و پس از شیوع ویروس کرونا نیز وضعیت آن بغرنج‌تر شده است که این موضوع خانواده‌ها و افراد را تحت‌فشار شدیدی قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه بیکاری عزت‌نفس را از بین می‌برد، تصریح کرد: اینکه فردی با تلاش بسیار مدرک عالیه تحصیلی می‌گیرد، اما به جای اینکه تکریم شود، بیکار می‌ماند و عزت‌نفس او خدشه‌دار می‌شود، بسیار آزاردهنده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه کاهش این معضل عظیم تلاش مضاعفی می‌خواهد، افزود: اگر با تلاش مجموعه‌هایی چون دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حتی یک نفر بیشتر مشغول به کار شود، بدون شک ارزش آن از هر عبادتی بالاتر است.

وی تصریح کرد: یقین داریم ارزش مشغول به کار کردن یک نفر از هر اعتکاف و روزه و نماز شبی بالاتر است؛ زیرا با اشتغال فرد هم درآمدی برای او و خانواده‌اش مهیا شده و هم عزت‌نفس وی احیا می‌شود تا نزد خانواده شرمنده نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل همین بیکاری سرپرست خانواده به طلاق و جدایی کشیده شده‌اند، زیرا بیکاری و مشکلات اقتصادی، فشار سنگینی به خانواده‌ها وارد می‌کند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: در چنین شرایطی بدون شک بالاترین عبادت در کشور ایجاد اشتغال است و هر کس در این مسیر قدمی بردارد قطعاً بزرگ‌ترین خدمت را به اسلام و نظام و مردم ما کرده است.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری امروز به همراه مدیران کل زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نیز بازدید کرد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات