۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۷۱۵۹۱
امام‌جمعه بجنورد:

گسترش دین‌داری سبب اصلاح فرهنگی جامعه می‌شود

گسترش دین‌داری سبب اصلاح فرهنگی جامعه می‌شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اهتمام نسبت مسائل فرهنگی در جامعه، گفت: فرهنگ جامعه با گسترش دین و دین‌داری درست و شکوفا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نخستین سفر شهرستانی خود در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمه حضور یافت و سخنرانی کرد.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ در نظام اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اقتدار نظام در امنیت، معیشت و فرهنگ نمایان می‌شود که این سخن خود نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در بسیاری از جاهای دنیا، غرب فرهنگ لیبرال دموکراسی خود را بر کشورها تحمیل کرده و آسیب‌های زیادی را وارد کرده است.

وی افزود: غرب به دلیل سیطره اقتصادی، فرهنگ خود را هم بر ملت‌ها تحمیل کرده و آسیب‌های این فرهنگ دامن‌گیر مردم شده است؛ به‌گونه‌ای که اکنون بسیاری از آسیب‌های جامعه ما ریشه در نگاه و فرهنگ غربی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اهتمام نسبت مسائل فرهنگی در جامعه، اظهار کرد: فرهنگ جامعه با گسترش دین و دین‌داری درست و شکوفا می‌شود و مسجد و پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری و ... ابزارها و راه‌هایی برای کاهش آسیب‌ها در جامعه هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه باید همه مسائلی که سبب اصلاح فرهنگ می‌شوند مورد حمایت قرار گیرند، گفت: کتابخانه‌ها، تفریحگاه‌ها و بوستان‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری، ورزشگاه‌ها و ... ازجمله مواردی هستند که اگر شمار آن‌ها افزایش یافته و خدمات آن‌ها بیشتر شود، فرهنگ جامعه نیز بهبود می‌یابد.

وی افزود: در مقابل برخی موارد فرهنگ را خراب می‌کنند مانند فقر، بیکاری و ... که اگرچه اقتصادی هستند اما نتیجه فرهنگی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: به ویژه در شرایط کرونایی که بسیاری از مشاغل تعطیل شده‌اند و مشکلات زیادی به وجود آمده است، همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکلات مردم و خانواده‌ها کاهش یابد و از این برهه عبور کنیم.

گفتنی است، حضور در گلزار شهدای درق و تجدید میثاق با شهدا، حضور و سخنرانی در دفتر امام‌جمعه درق، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمدتقی اربابی، دیدار با خانواده دو شهید تقی و غلام‌رضا نوروزی، حضور در گلزار شهدای ایور، دیدار با خانواده شهید حسن خواجه در ایور، حضور در گلزار شهدای گرمه، سخنرانی در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد جامع گرمه، دیدار با خانواده دو شهید پاسدار گرمه و سخنرانی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمه ازجمله برنامه‌های سفر یک‌روزه حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد به شهرستان گرمه بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات