۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۸۷۵۸۶

آزادگی ویژگی اصلی ملت امام حسین

آزادگی ویژگی اصلی ملت امام حسین
حسین بامیری گفت: ویژگی های ملت امام حسین به فرمایش حاج قاسم بر می‌گردد که از جمله آن می توان به امر به معروف، ترویج باورها و اعتقادات و گفتمان امامین انقلاب اشاره کرد.

حسین بامیری نماینده مردم  استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به وِیژگی های ملت امام حسین گفت: ویژگی های ملت امام حسین به فرمایش حاج قاسم بر می‌گردد که از جمله آن می توان به امر به معروف و نهی از منکر، ترویج باورها و اعتقادات و گفتمان امامین انقلاب اشاره کرد اما اینکه در مقام عمل هم بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم بیشتر حائز اهمیت است.

بامیری با اشاره به آیه أَطِيعُوا اللَّهَ ابراز داشت: ملت امام حسین مصداق آیه اطاعت است که هرکسی که از خدا و رسول و ولی خدا اطاعت کند درواقع مصداق واقعی ملت امام حسین محسوب می شود.

وی با بیان فرمایش امام حسین(ع) که اگر دین ندارید حداقل آزاد مرد باشید گفت: هرانسانی در هر کجا از جغرافیایی کشور یا دین وجود داشته باشد می تواند تحت بیرق امام حسین قرار گیرد و حتی آزادی خواهان جهان را که در نظر بگیریم می بینیم که  اگر مشی آزادگی و جوانمردی را جزء اصول ملاحظات خود قرار دهند می توانند در دایراه ملت امام حسین قرار گیرند.

نماینده مردم  استان چهارمحال و بختیاری با درنظر داشتن محبت به سید الشهدا بیان کرد: امام حسین (ع) محبان بسیاری در سراسر جهان دارد و این یعنی ملت امام حسین مرز و موقعیت خاص ندارد و اگر بازخوانی داشته باشیم و مواضع تفکر ملت امام حسین که برگرفته از تفکر سیدالشهدا و نهضت عاشورا است را بررسی کنیم میبینیم که در حال درنوردیدن همه مرزهای جغرافیایی است.

وی در پایان با اشاره به وظیفه حساس حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آنهایی که در حوزه های علمیه و دانشگاه ها هستند قطعاً وظایفشان با رویکرد روشنگری، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، بستر سازی، تشکیل اتاق فکر و چگونگی تغذیه فکر که همان مشی سالار شهیدان و نهضت عاشورا حساب می شود بیشتر است و بهتر می‌توانند علمدار این جریان باشند.

ارسال نظرات