۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۸۷۵۶۴

مردم اصلی‌ترین شاخصه ملت امام حسین

مردم اصلی‌ترین شاخصه ملت امام حسین
شایسته خو گفت: یکی از سرمایه‌های مهم شکل‌گیری یک جامعه انسانی، مردم و یا ملت می‌باشد.

منورسادات شایسته خو مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا باتوجه به ویژگی های ملت امام حسین گفت: یکی از سرمایه‌های مهم شکل‌گیری یک جامعه انسانی، مردم و یا ملت می‌باشد.

شایسته خو در ادامه افزود: اگر جامعه انسانی را به‌سان مثلثی فرض کنیم، اضلاع این مثلث ملت، رهبر و قانون شمرده می شوند که از این بین، ملت یا امت مهم‌ترین و اصلی‌ترین آنان محسوب می شود و بقاء دو عامل دیگر بسته به بقاء آنست به‌همین‌ جهت نقش ملت‌ها در استحکام و بقای جوامع بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به فرمایش حاج قاسم ابراز داشت: اینکه یک ملت باید چگونه ملتی باشد تا سرمایه بقاء و تعالی به حساب آید نیز مهم است و اگر سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌گوید ما ملت امام حسینیم در واقع مبنا و ملاک را معرفی می‌کند و خط‌مشی نظام جمهوری اسلامی را اعلام می‌دارد اگر ملتی، ملت امام حسین شد هیچ دشمنی در برابرش دوام نخواهد آورد.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس با برشمردن ویژگی های ملت امام حسین بیان کرد: حقیقت ملت امام حسین نظام امت و امامت است که شاید بتوان گفت این اصلی‌ترین شاخصه ملت امام حسین(ع) است و همینطور ظلم‌ ستیزی و در برابر ظلم ایستادن که از دیگر ویژگی ملت امام حسین محسوب می شود.

شایسته خو در پایان خاطرنشان کرد: قدرتمند بودن از همه جهات، بصیرت داشتن و به‌موقع وارد عمل شدن، مقاومت و پایداری، خستگی‌ناپذیری و عدم وابستگی، به‌دنبال منافع شخصی نبودن و مسئولیت‌پذیر بودن را می‌توان از جمله ویژگی‌های ملت امام حسین(ع) برشمرد.

ارسال نظرات