۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۸۷۶۵۴
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه مطرح کرد؛

تهذیب، آموزش، بصیرت افزایی و خدمت به جامعه از وظایف اصلی حوزه های علمیه

تهذیب، آموزش، بصیرت افزایی و خدمت به جامعه از وظایف اصلی حوزه های علمیه
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین ایرانی گفت: تهذیب، آموزش، بصیرت افزایی و خدمت به جامعه ۴ وظیفه اصلی و مهم حوزه‌های علمیه در کشور است که باید اجرایی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در دفتر امام جمعه این شهرستان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

وی در این مراسم عنوان داشت: مکتب عاشورا، مکتبی پویاست و برای تمامی ادوار زندگی بشر درس های بزرگی دارد از همین رو مصباح الهدی و سفینه النجاه بودن این امام همام روز به روز برای آزادمردان روشن تر می گردد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: حوزه های علمیه به نوبه خود دارای وظایف دینی، فرهنگی و اجتماعی بزرگی در جامعه اسلامی هستند و باید این وظایف را به نحو احسن انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین ایرانی به این وظایف اشاره کرد و بیان داشت: تهذیب، آموزش، بصیرت افزایی و خدمت به جامعه 4 وظیفه اصلی و مهم حوزه های علمیه در کشور است که باید اجرایی شوند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: از همان ابتدای اسلام حوزه های علمیه به عنوان سنگر دینی و اعتقادی مسلمان در جامعه نقش آفرین بودند و بسیاری از شبهاتی که توسط دشمنان وارد دین مبین اسلام می گردید توسط همین حوزویان خنثی می شد و امروز نیز شاهد انجام این وظایف از سوی حوزه های علمیه و حوزویان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ایرانی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر حوزه های علمیه عملاً روحیه دینی و مردمی خود را به نمایش گذاشته اند؛ در زلزله سهمگین سرپل ذهاب، سیل لرستان و خوزستان و نیز در مبارزه با ویروس منحوس کرونا این طلاب بودند که حضوری جهادی و سریع داشتند که این امر قابل ارج و ستایش می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به حضور مداوم و جهادی طلاب در کنادر کادر درمانی در بحث مبارزه با کرونا، افزود: از همان روزهای نخستین شیوع کرونا در کشور به ویژه استان کرمانشاه شاهد ورود روحانیون و طلاب به میدان مبارزه برای تقابل با این وضعیت نابسامان بودیم که تشریح کارهای جهادی روحانیون و حوزویان عزیزی خارج از حوصله این جلسه است./1400/پ210/

ارسال نظرات