۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۸۷۸۰۴

برگزاری نمایشگاه «عرشیان سرزمین کربلا» در پاکستان

برگزاری نمایشگاه «عرشیان سرزمین کربلا» در پاکستان
به مناسبت ماه محرم نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی با موضوع «عرشیان در سرزمین کربلا» در شهر پیشاور پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، برگزاری نمایشگاه «عرشیان سرزمین کربلا» در پاکستانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، به مناسبت ماه محرم نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی با موضوع «عرشیان در سرزمین کربلا» در شهر پیشاور پاکستان برگزار شد.

در این نمایشگاه که به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور و مشارکت بخش هنر دانشگاه این شهر برگزار شد، ۷۲ اثر نقاشی بر روی بوم، خوشنویسی، تذهیب و نقاشی بر روی پوست به یاد شهدای کربلا توسط اساتید و هنرمندان شیعه، سنی و مسیحی سراسر ایالت همچنین جمع کثیری از دانشجویان و هنرمندان ازشهر‌های مختلف ایالت خیبر پختونخوا به نمایش درآمد که مورد استقبال پرشور قرار گرفت.

مهران اسکندریان رییس خانه فرهنگ ایران در این مراسم با تقدیر از مسوولین دانشگاه در مشارکت برای برگزاری این برنامه فاخر گفت: خانه فرهنگ ایران با بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت‌های فرهنگی در کشور پاکستان، همواره تلاش کرده با برگزاری برنامه‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی و دانشگاهی، موجبات ارتقای دوستی و نزدیکی دو ملت شریف ایران و پاکستان را فراهم آورد.

رابعه بصری نماینده مجلس ایالت خیبرپختونخوا که به‌عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه حضور یافته بود، خاطرنشان کرد: خانه فرهنگ ایران به عنوان نماینده کشور دوست و همسایه، در زمینه‌های مختلف ازجمله برگزاری سمینار‌ها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و دیگر برنامه‌های فرهنگی حضور فعال داشته و ارتباط دوستانه و صمیمانه‌ای را با دانشگاهیان برقرار کرده است.

پس از پایان مراسم افتتاحیه نمایشگاه، نهال یادبودی به نام" پاک ایران دوستی زنده باد" توسط نماینده مجلس ایالت خیبرپختونخوا و رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران درمحوطه دانشگاه کاشته شد./۹۸۸/

ارسال نظرات