۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۸۷۹۳۳

برگزاری محافل معارفی برای آشنایی با زنان نقش‌آفرین در واقعه کربلا

برگزاری محافل معارفی برای آشنایی با زنان نقش‌آفرین در واقعه کربلا
مسئول امور فرهنگی خواهران حرم حضرت معصومه گفت: با توجه به مجازی شدن برنامه ها ۱۴محفل معارفی ویژه بانوان با هدف آشنایی با بانوان نقش‌آفرین در واقعه کربلا برگزار شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مریم شهبازی‌زاده با بیان اینکه موج جدید همه‌گیری کرونا هم‌زمان با دهه اول ماه محرم نتوانست موجب تعطیلی برنامه‌های عاشورایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برای بانوان شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از تشدید بیماری کرونا برنامه‌های عاشورایی دهه اول ماه محرم در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها شکل مجازی به خود گرفت و از طریق کانال‌های « معصومانه»، «شده‌ام ۹ ساله» و « آستان مهر» برنامه‌های متنوع عاشورایی برای کودکان، دختران نوجوان و بانوان در گروه‌های سنی مختلف ارائه شد.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به برنامه‌های کانال مجازی «آستان مهر» در دهه اول ماه محرم افزود: در این کانال بیش از ۱۵۰ پست ویژه محرم کار شده که بیش از ۳۰۰ هزار بازدید داشته است.

وی افزود: در کانال « شده‌ام ۹ ساله» ارائه محتوا در قالب بازی، کلیپ، داستان، قصه، استیکر، نقاشی و عکس نوشت با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان با وقایع ایام ماه محرم و معارف حسینی بود که همزمان با دهه اول ماه محرم ۱۶۵ محتوا در کانال بارگذاری شده که بیش از ۱۰۰هزار و ۸۳۹ مرتبه توسط دختران تازه مکلف بازدید شده است.

شهبازی ادامه داد: کانال« معصومانه» با هدف انتقال محتوای دینی و فرهنگی به دختران کودک و نوجوان راه اندازی شده است و در دهه اول ماه محرم دو چالش با موضوع‌های «کدوم نماد عزاداری محرم مثل پرچم، کتیبه،علم، دسته عزاداری و غیره را بیشتر از بقیه دوست دارین یا حس خوبی بهتون میده، چرا؟» و « میدونید که لشکر دشمن در واقعه عاشورا، مثل ما مسلمان و اهل نماز و روزه و قرآن بودن، به نظر شما باید روی چه مسئله‌ای دقت کنیم که خدای ناکرده به عاقبت آن‌ها دچار نشیم» در این کانال برای اعضا مطرح شد.

وی افزود: همچنین در کانال «معصومانه» دو عدد عکس عاشورایی با ۲۲ هزار و ۱۲۰ بازدید، ۳۵ مطلب ارسالی از سوی مخاطبین با ۳۵ هزار و ۱۱۵ بازدید، ۱۱ ادمین نوشت با ۱۲ هزار و ۶۰۰ بازدید بارگذاری شده است.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: در حال حاضر چالش سومی با موضوع «مردم کوفه ‌نامه به امام زمان خودشون ( امام حسین علیه السلام) نوشتن و از ایشون برای تشکیل حکومت در کوفه، دعوت کردن، به نظر شما چه اقداماتی باید انجام بدیم که، خدای ناکرده با امام زمانمون مثل مردم کوفه رفتار نکنیم» در کانال معصومانه در حال دنبال شدن است.

وی گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم دو محفل با موضوع محرم و روضه شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و روضه عصر عاشورا و نقش آفرینی زنان در عاشورا برای دختران نوجوان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

شهبازی سلام (پست اول صبح)، تمنا(پست آخر شب)، مسابقه کشتی نجات، منبر معرفتی زنان عاشورایی(تولیدی) و دیگر مباحث مرتبط با عاشورا را از دیگر محتواهای ارائه شده توسط خادمان امور فرهنگی خواهران در فضای مجازی و کانال معصومانه در دهه نخست ماه محرم عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های محرمی رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برای بانوان تصریح کرد: در دهه اول ماه محرم ۱۴ محفل سخنرانی با موضوع زنان عاشورایی در نوبت صبح و عصر با میانگین روزانه ۵۰ مخاطب برای بانوان برگزار شد.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: این محافل سخنرانی با هدف معرفی زنانی که در جریان واقعه عاشورا با ایثار و دفاع از حریم ولايت در جریان‌سازی واقعه عظیم عاشورا شرکت داشتند برای بانوان برگزار شد.

شهبازی با اشاره به طراحی و برگزاری ۱۰ عنوان مسابقه معرفتی براساس محتوای بیان شده در محافل سخنرانی نوبت صبح و عصر رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها گفت: به صورت میانگین روزانه ۳۰ نفر در مسابقات معرفتی رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها شرکت داشتند.

وی برگزاری ۱۴محفل قرائت زیارت عاشورا و مداحی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برای بانوان و برگزاری هفت محفل قرائت زیارت عاشورا در سالن ولایت ویژه پرسنل و خادمین حرم مطهر با میانگین روزانه ۳۰ شرکت کننده را از دیگر برنامه‌های امور فرهنگی خواهران در دهه اول ماه محرم برای بانوان عنوان کرد.

لازم به ذکر است، برنامه‌های عاشورایی امور فرهنگی خواهران تا پایان ایام ماه محرم و صفر در کانال‌های « معصومانه به آدرس masumaneh»، « شده‌ام ۹ ساله به آدرس shodeam9saleh» و « آستان مهر به آدرس astanehmehr » ادامه دارد و علاقه‌مندان با عضویت در این کانال‌ها می‌توانند در برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برای بانوان در فضای مجازی مشارکت داشته باشند.

ارسال نظرات