۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۸۳۳۳۱

خداوند به جهنم رفتن یک نفر هم راضی نیست

خداوند به جهنم رفتن یک نفر هم راضی نیست
استاد حوزه علمیه گفت: خداوند اجازه نمی‌دهد ماکیاولی، مارکس، وبر، لنین و دیگر فلاسفه غربی برای انسان جاده تعیین کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در محفل سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند متعال حتی اولین زن و مرد آفریده شده را تهیدست از راه خودش قرار نداده است، اظهار کرد: سعادت، نجات و کمال مرد و زن در گرو این است که مسافر راهی باشند که خداوند به انسان نشان داده است.

وی با بیان اینکه کسی که مسافر این راه نیست یا راهش راه شیطان است و یا راه هوای نفس خواسته‌های نامشروع، گفت: امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه راه‌های غیر راه خدا را تشبیه به قاطر چموشی کرده‌اند که تا زمانی که سوارش را تحویل دوزخ ندهد آرام نخواهد گرفت و کسی که با عذاب دوزخ گرفتار شود از این عذاب رهایی ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهربانی، لطف و محبت خدا اجازه نداد که حتی اولین زن و مرد عالم رها و بی‌راهنما باشند و هر جور دلشان می خواست عمل کنند، گفت: خدا در قران کریم در آیه ۷ سوره زمر می‌فرماید خدا راضی به جهنم رفتن یک نفر هم نیست و اهل دوزخ به انتخاب و اختیار خودشان به جهنم می‌روند و هیچ کدام از جهنمیان به خدا نمی‌گوید که خدا باعث جهنمی شدن ما شده است.

وی ادامه داد: در سوره تبارک خداوند می فرماید کارگزاران جهنم با جهنمیان حرف می‌زنند که آیا هیچکس به شما انذار و هشدار نداد که عاقبت گناه، ثروت‌پرستی و ظلم آتش جهنم است؟ و همه دوزخیان می‌گویند چرا هشدار دهنده بود و اگر ما تعقل می‌کردیم و به حرفشان گوش می‌دادیم الآن دوزخی نبودیم.

انصاریان با بیان اینکه همه مردم سخن خدا در قرآن را شنیده اند که دروغ، غیبت، تهمت، فحش، ربا، زنا و سایر گناهان حرام است، گفت: اینکه به دستورات خدا عمل نمی‌کنند به خاطر این است که گرفتار نفس و شهوت هستند و تا آزاد نشوند به حرف خدا گوش نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۳۸ سوره بقره پس از این که به حضرت آدم و حوا می‌فرماید در روی زمین زندگی کنید می فرماید از سوی من راه و جاده برای شما می‌آید و از آن تبعیت کنید، افزود: این راه همان دین و هدایت خداوند است و این یعنی خداوند اجازه نمی‌دهد که ماکیاولی، مارکس، وبر، لنین و دیگر فلاسفه غربی برای انسان جاده تعیین کنند و اجازه نمی‌دهد که بعد از رحلت پیامبر(ص) امیرالمؤمنین(ع) را کنار بزنند و برای شما جاده تعیین کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: خداوند در سوره انبیاء می‌فرماید ائمه(ع) را پیشوایانی قرار دادیم تا به اجازه ما شما را هدایت و راهنمایی کنند و بگویند که عمل صالح چیست، اعتقاد درست چیست، خدا کیست، اخلاقیات چیست، درست و غلط چیست و قیامت چگونه است.

وی گفت: اگر انسان دستش در دست راهنما نباشد روی همه چیز مارک ضرورت می‌زند و می‌گوید «الضرورات تبیح المحذورات؛ ضرورت حرام را مباح می کند» و نتیجه اش این می شود که فتوا می دهند و گوشت خوک و شراب را حلال می کنند.

ارسال نظرات