۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۸۷۹۵۰

تکلیف جایزه جلال آل‌احمد در دولت جدید چه می‌شود؟

تکلیف جایزه جلال آل‌احمد در دولت جدید چه می‌شود؟
مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی از شناسایی و وصول هزار و 27 اثر در بخش‌های مختلف جایزه جلال آل احمد خبرداد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از فارس،با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به «محمدمهدی اسماعیلی»، حالا باید امور اجرای وزارتخانه روی ریل اجرا بیفتد.

در این راستا برای برگزاری چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در موعد مقرر یعنی دوم آذر تنها ۴ ماه زمان باقی است، اما همچنان با معرفی نشدن معاون فرهنگی و عدم انتصاب افراد، حکمی برای دبیر علمی و اجرایی منتشر نشده است.

در این راستا  «مصطفی راضی جلالی» مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی درباره روند این جایزه گفت: به رغم انتظار، امسال برخلاف سال‌های گذشته از ابتدای سال ۱۴۰۰ امور مربوط به جایزه آغاز شد. این آغاز کار با دستور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب کلید خورد و دبیرخانه تشکیل شد.

جلالی با بیان اینکه آثار تجمیع شده و فهرست‌بندی صورت گرفته، عنوان کرد: تفاوت این دوره از جایزه با سال‌های گذشته آن است که آقای صالحی، وزیر ارشاد دولت دوازدهم صلاح ندید برای دولت سیزدهم و در قبال این جایزه و احکام آن تعیین تکلیف داشته باشد. از این رو برای دبیران اجرایی و علمی حکمی صادر نشد و این امر به دولت سیزدهم واگذار شد.

به گفته مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی، در راستای اجرای امور، طبق تقویم فرهنگی کشور و برای جایزه جلال و برای اینکه توقف کار نداشته باشیم، ابلاغی داخلی منتشر شد تا کارها به مرور انجام شود و جایزه در موعد مقرر به اجرا برسد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به سخنان شما آیا جایزه در موعد مقرر یعنی دوم آذر برگزار می‌شود، توضیح داد: اگر مناسبت شهادت و یا تعطیلی خاصی در این روز نباشد و یا اتفاق غیل قابل پیش بینی‌ای رخ ندهد، جایزه در موعد خود و یا چند روز بعد یا قبل برگزار خواهد شد.

راضی‌جلالی در پایان در پاسخ به اینکه آیا پس فهرست بندی و تجمیع آثار، آمار اولیه دریافت و وصول در دسترس است یا خیر، گفت: بر اساس آمار اولیه که در حال پایش است و همچنان آثار واصل می‌شود، در بخش داستان کوتاه ۲۰۱ اثر، در بخش رمان ۴۹۶ اثر، در بخش مستندنگاری ۳۰۰ اثر و در بخش نقد ادبی ۳۰ اثر تاکنون واصل شده است.

جایزه ادبی جلال آل‌احمد، یک جایزه دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سالروز تولد آل‌احمد آغاز کرد. این جایزه از آن سال بدون وقفه ادامه داشته و هر سال هم‌زمان با سالروز تولد جلال آل احمد، با انتخاب کتاب‌های برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظرات