۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۸۸۰۰۰
اندیشمندان هندی:

عظمت و برتری امروز اسلام ثمره قیام عاشورا است

عظمت و برتری امروز اسلام ثمره قیام عاشورا است
اندیشمندان هندی در سخنانی معرفت امام زمان(ع) را عامل نجات انسان دانستند و گفتند: عدم شناخت و معرفت امام حسین(ع) بعنوان امام زمان(ع)، موجب بروز فاجعه کربلا شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید تقی عباس رضوی نائب رئیس بنیاد اهل بیت هندوستان در سخنانی به شناخت و معرفت امام زمان(ع) تاکید کرد و گفت: کربلا هنوز هم ادامه دارد.

وی با بیان این که عظمت و برتری امروز اسلام ثمره جنبش عاشورا است، اظهار داشت: سرچشمه عظمت عاشورا شخصیت بی نظیر حضرت امام حسین (ع) است، امام حسین (ع) بی نظیرترین و کاملترین فرد در کل تاریخ بشریت اند.

این روحانی هندی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة؛ امام حسین چراغ هدایت و کشتی نجات اند»، گفت: هر کشتی انسان ها را به مقصد نمی رساند اما کشتی نجاتی که سکاندار و نا خدای آن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشند هیچ وقت غرق نمی شود و بالیقین به مقصد می رسد.

وی با تاکید به این که مظلوم کربلا حضرت امام حسین علیه السلام هدایتگر تمام انسان ها و موجب خیر و برکت اند، اظهار داشت: حماسه کربلا امروز نیز جریان دارد، همه ما باید خود را بسنجیم که در کدام صف قرار داریم، آیا در سمت یاران امام حسین علیه السلام هستیم یا در صف دشمنان ایشان و در سمت یزدیان زمان قرار گرفته ایم.

عدم شناخت و معرفت امام وقت(ع) عامل بروز فاجعه کربلا 

از سوی دیگری حجت الاسلام والمسلمین سید غافر رضوی پژوهشگر هندی در سخنانی به عوامل اصرار بیعت از سوی یزید پلید و انکار بیعت از جانب امام حسین علیه السلام پرداخت و تصریح کرد: یزید قصد نابودی و از بین بردن دین مبین اسلام و دین محمدی(ص) را داشت و امام حسین(ع) قصد ابدی کردن دین اسلام و بقای نام خدا و پیامبر(ص) او را داشتند، به همین سبب جنگ کربلا برخورد دو گروه نیست بلکه برخورد دو نظریه و دو هدف است.

وی با تاکید به این که بیعت با یزید بمنزله تائید و حمایت از اعمال یزید است، و هیچ مسلمانی جرأت اعتراض در برابر اعمال ننگین یزید ملعون نداشت، به سخنان سید ابوالاعلی مودودی از اندیشمندان اهل سنت اشاره کرد و گفت: این سوال بی جا است که چرا حسین ابن علی علیهما السلام از یزید بیعت نکردند بلکه سوال اینجا است که هنگامیکه امام حسین علیه السلام از بیعت یزید انکار کردند، چرا امت مسلمان از او بیعت کردند؟ آیا انها نمی دانستند که حسین(ع) امام وقت اند ؟ آیا امت نمی دانست که حسین(ع) نوه و فرزند پیامبر(ص) اند؟ و با آگاهی از تمام این امور چه طور به خطای بزرگی مرتکب شدند و از یک فاسق و فاجر بیعت کردند؟ علت آن روشن است که مردم معرفت امام(ع) خود را نداشته اند و این یک معزل بزرگ اجتماعی است./988/

ارسال نظرات