۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۸۸۰۲۳
امام جمعه سکردو پاکستان:

توهین به مقدسات دینی خلاف شرع و قانون پاکستان است

توهین به مقدسات دینی خلاف شرع و قانون پاکستان است
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در سخنانی مردم پاکستان را به همدلی و مدارا فراخواند و گفت: توهین به مقدسات دینی خلاف شرع و قانون پاکستان است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن جعفری امام جمعه سکردو پاکستان در سخنانی، توهین به مقدسات دینی را خلاف شرع و قانون پاکستان دانست.

وی با اشاره به حدیث «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً» شیعیان را به پیروی از فرمایشات و سیره اهل بیت علیهم السلام دعوت کرد و گفت: استفاده از موبایل و فضای مجازی نیاز امروز هر انسان است اما اولیا و والدین گرامی اعمال فرزندان را با دقت رصد کنند، اول آنان را خوب تربیت کنید و سپس موبایل و اینترنت در اختیار آنان قرار دهید.

این روحانی پاکستانی با بیان این که این سنت خداوند متعال است که هر کس برای دیگران چاه بکند خودش نیز در آن خواهد افتاد، ابراز داشت: اگر دولت و کشوری علیه ملتی توطئه کند روزی خودش در دام توطئه های خود خواهد افتاد، چنانکه آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و دیگر قدرت های استکباری با چنین سرنوشتی دچار شده اند.

وی با تاکید به این که آمریکا برای تامین اهداف شوم خود در منطقه داعش، طالبان و دیگر گروه های تروریستی را بنیان نهاد اما امروز خودش با آنان درگیر شده است و این گروه های تروریستی امان آمریکا را بریده اند، اظهار داشت: عراق با تدبیر حکیمانه مرجعیت عالی قدر جهان حضرت آیت الله سیستانی و فتوای جهاد کفایی ایشان نجات یافت و الا در سیلاب خون غرق می شد.

امام جمعه سکردو افزود: آمریکا در سال های گذشته طالبان را بوجود آورد و از آنان حمایت کرد تا بتواند افغاستان را به اشغال خود در آورد و معادن و سرمایه ملی افغانستان را بدزدد، گفت: امروز طالبان بلای جان آمریکایی ها شده اند و برای آمریکا خط و نشان می کشند که باید خاک افغانستان را ترک کنید، و این یک سنت الهی است که ظالم روزی خودش در دام ظلم خودش می افتد.

وی با اشاره به این که آزادی و حقوق بشر برای آمریکایی ها معنی ندارد و آمریکا برای دستیابی به اهداف شوم خود می تواند شهروندان خودش را نیز قربانی کند، تصریح کرد: کشته شدن هزاران نیروی آمریکایی در منطقه شاهد بزرگی بر این ادعای و ماجرا اند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در آخر رسانه های پاکستان را به مراعات اصول اخلاقی دعوت کرد و گفت: به مقدسات هم دیگر احترام کنید، بی احترامی به مقدسات دینی خلاف شرع و قانون اساسی کشور است./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Sweden
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
واقعا جالب بود
0
0