۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۸۸۰۳۵
در سفر رئیس جمهور فرانسه به عراق؛

اهدای کتاب آیت الله سیستانی به مکرون

اهدای کتاب آیت الله سیستانی به مکرون
در سفر امانوئل مکرون به عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق کتاب مواضع آیت الله سیستانی در قبال مسیحیان این کشور را به مکرون اهدا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در سفر به عراق در عکسی مشترک با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق کتابی را در دست داشت. این کتاب مواضع آیت الله سیستانی مرجع دینی عراق در قبال مسیحیان این کشور است که از سوی الکاظمی به مکرون اهدا شد.

الکاظمی این کتاب را در زمان زیارت کاظمین در بغداد به مکرون هدیه داد. مکرون در سفر به عراق همراه با الکاظمی به مرقد امام کاظم و امام جواد علیهما السلام رفت.

مکرون پس از سفر دو روزه به لبنان، عازم عراق شد و در دیدار چند ساعته‌ای که از این کشور خواهد داشت با مقامات عالی رتبه عراقی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

القدس العربی نیز به نقل از یک روزنامه عراقی نوشت قرار است مکرون در این سفر با آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان عراق در نجف اشرف دیدار کند.

از زمان به قدرت رسیدن مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، مکرون نخستین رئیس جمهوری است که به این کشور سفر می‌کند.

مکرون دیشب در پایان سفر خود به لبنان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: فردا صبح در عراق خواهم بود تا با همکاری سازمان ملل، طرحی را برای حمایت از روند حاکمیت این کشور آغاز کنیم.

از سوی دیگر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه با انتشار پیامی در توئیتر دلیل بازدید خود را از منطقه «الکاظمیه» بیان کرد.

وی با اعلام دلیل سفر خود به منطقه کاظمیه عراق در روز شنبه از حجم استقبال از خود تقدیر کرد.

ماکرون در تویت خود نوشت: «عصر دیروز -‌شنبه- از کاظمیه که زیارتگاه معنوی مهمی برای جامعه شیعه است‌، دیدن کردم تا با همه گروه‌های مردم عراق دیدار کنم. از استقبال شما سپاسگزارم»./۹۸۸/

اهدای کتاب آیت الله سیستانی به مکرون

اهدای کتاب آیت الله سیستانی به مکرون

منبع: شبکه تلویزیونی روسیا الیوم

ارسال نظرات