۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۸۸۱۳۵
با اهتمام مجلس علمای امامیه کشمیر؛

کنفرانس «روز حسین» در کشمیر برگزار شد + تصویر

کنفرانس «روز حسین» در کشمیر برگزار شد + تصویر
کنفرانس «روز حسین(ع)» با اهتمام مجلس علمای امامیه در کشمیر هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس «روز حسین(ع)» با اهتمام مجلس علمای امامیه و با حضور بیش از صد تن از علما، رهبران دینی، شخصیت های برجسته و تعداد زیادی از عموم مردم و با مراعات پروتکل های بهداشتی کرونا در منطقه گند حسی بت سرینگار کشمیر هندوستان برگزار شد.

بنا به این گزارش این کنفرانس یک روزه در دو نشست برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدهادی موسوی ریاست نشست اول و  حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلام رسول نوری ریاست نشست دوم را بعهده داشتند و هر دو بزرگوار پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، سخنرانی ریاست نشست را ایراد کردند.

علاوه بر این حجج اسلام والمسلمین شبیر احمد صوفی، مسرور عباس انصاری، نذیر احمد حلمی، سید لیاقت، غلام محمد گلزار، حاتم علی میر، بشیر احمد بت، حکیم سجاد و دیگر روحانیون منطقه سخنرانی کردند و به فلسفه قیام و شهادت امام حسین علیه السلام پرداختند.

آنان در سخنان خود عموم مردم را با عمل به سیره امام حسین علیه السلام به اتحاد و همدلی دعوت کردند و گفتند: هدف برگزاری کنفرانس روز حسین(ع) جهانی کردن پیام مظلوم کربلا است.

روحانیون ابراز داشتند: اجتماع علمای شیعه کشمیر به بهانه برگزاری کنفرانس، اولین بار در منطقه رخ داده است و گامی مثبت بشمار می رود و می تواند نتایج مثبت زیادی داشته باشد.

آنان تاکید کردند: مجلس علماء امامیه کشمیر می تواند در ترویج، استحکام و اتحاد اسلامی در کشمیر نقش عمده ای را ایفا کند و مشکلات و مسائل مردم را رسیدگی نماید./988/

ارسال نظرات