۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۸۸۲۱۳
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۲)؛

حرکت اربعین امتداد خط نهضت عاشورا

حرکت اربعین امتداد خط نهضت عاشورا
حجت الاسلام پاشایی گفت: حرکت اربعین امتداد خط نهضت عاشورا است، راهپیمایی اربعین ظرفیت عظیمی است که باید راه و روش اهل بیت و مسلک مهمان نوازی شیعیان را به جهانیان شناساند.

حجت الاسلام محمد تقی پاشایی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به حرکت عظیم مردمی در اربعین گفت: اربعین یک حرکت عظیم خودجوش مذهب تشیع است و این حرکت در این سال های اخیر، جهانی و به فراتر از یک مذهب تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه  همۀ ادیان به این حرکت مردمی توجه پیدا کرده و همراهی می کنند، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین مختص به مسلمانان نیست و امروزه حتی مسیحیت، زرتشتیان و ادیان دیگر چه از کشور عراق و دیگر کشورها در این گردهمایی حضور دارند و اربعین جهانی شده است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین ثمره خون اباعبدالحسین(ع) است، تصریح کرد: این فرهنگ یک فرهنگ عینی، نمایشی، تصویری و حضوری است نه تبلیغی و بیانی، این مشاهدات خیل عظیم میلیونی و ایثار همگانی که بیشتر هم مردمی است ثمره نهضت خون اباعبدالله الحسین علیه السلام است که توانسته این حرکت عقلانی و احساسی را به هیجان بیاورد و مردم در این صف قرار بگیرند.

پاشایی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: آثار این راهپیمایی عظیم، درس ایثار  و از خودگذشتگی و شناساندن خط مستقیم اسلام و آگاه کردن مسلمانان بر خیانت های بنی امیه نسبت به خاندان اهل بیت علیهم السلام است، قیام امام حسین اگر چه منتهی به حکومت نشد اما مسیر هدایتی را برای مسلمانان گشود که از مسیر اسلام ناب محمدی منحرف نشوند.

وی با بیان اینکه حرکت اربعین امتداد خط نهضت عاشورا است،خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین ظرفیت عظیمی است که راه و روش اهل بیت و مسلک مهمان نوازی شیعیان را به جهانیان شناساند، اگر چه بیماری کرونا حضور در گردهمایی اربعین را با مشکل روبه رو ساخته است اما باید با تدبیرات لازم مردم را در این مسیر معنوی یاری رساند.

این استاد حوزه علمیه اذعان کرد: این حرکت عظیم  بازتاب های جهانی دارد و باید عقلایی به این حرکت پرداخت و نیاز است از الان به فکر رسانه ای کردن این مسأله بود، نباید حرکت عظیم اربعین تعطیل شود البته رعایت پروتکل های بهداشتی حتما لازم و ضروری است.

حجت الاسلام پاشایی در پایان با اشاره به نقش حوزه در گردهمایی جهانی اربعین اظهار داشت: حوزه علمیه نیز باید از این ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را در جهت آشنایی راهپیمایی کنندگان ببرد، لازم و ضروری است که این خیل عظیم جمعیت را با مسائل معنوی این مسافرت چند روزه و شناسایی اسلام راستین و زندگی اهل بیت و در نهایت آینده روشن مهدویت را با جدیت تمام انجام بدهند.

ارسال نظرات