۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۸۸۲۹۹
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۱۲)؛

فرهنگ اربعین باید در قالب رسانه معرفی شود

فرهنگ اربعین باید در قالب رسانه معرفی شود
حجت الاسلام قیصریان گفت: زبان حال دنیا زبان هنر و رسانه است، تکه به تکه جریان این پیاده روی ارزش رسانه ای شدن دارد، باید فرهنگ اربعین را در قالب رسانه معرفی کرد.

حجت الاسلام محمد علی قیصریان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ اربعین گفت: فرهنگ اربعین با توجه به رویکرد و شور و اشتیاق مردم جهانی شده است و اینکه از ملل دیگر جهان خصوصاً غرب و غیرمسلمانان در این راهپیمایی حضور پیدا می کنند خود شاهد گویایی بر جهانی شدن این نهضت است، اما برای معرفی صحیح و دقیق فرهنگ اربعین باید کار اصولی و اساسی صورت بگیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت رسانه ای شدن ابعاد راهپیمایی اربعین اظهار داشت: نشان دادن این حرکت و به تصویر کشیدن لایه های زیرین این حرکت خودجوش مردمی از اهمیت بالایی در شناساندن نهضت اربعین برای جهانیان از اهمیت بالایی برخوردار است، برخی از موکب داران و کسانی که در این مسیر توفیق خدمت پیدا می کنند، هدایت یافتگان بواسطه این حرکت می باشند که باید در بُعد رسانه به آن پرداخت.

وی ادامه داد: اینکه چه چیزی باعث تغییر راه و مسیر و زندگی این افراد شده است بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود، قطعاً پیاده روی و دور هم جمع شدن نمی تواند راه و زندگی شخصی که سالیان سال رفتار متفاوتی داشته را دگرگون کند، پس پیام و چیز دیگری او را متحول کرده است، لازم است این پیام و شیوه را به همگان معرفی کرد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد واحد اصفهان با بیان اینکه فرهنگ اربعین باید در قالب رسانه معرفی شود، تصریح کرد: زبان حال دنیا زبان هنر و رسانه است، تکه به تکه جریان این پیاده روی ارزش رسانه ای شدن دارد، باید فرهنگ اربعین را در قالب رسانه معرفی کرد.

حجت الاسلام قیصریان در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه می تواند در این مسیر فرهنگ ساز باشد و به این پیاده روی جهت بدهد، طلاب در این مسیر باید اهمیت ماجرای کربلا را در قالب تبلیغ چهره به چهره انجام دهند و انگیزه سازی برای تغییر مسیر زندگی و تحول در مسیر معنویت را برای زائرین ایجاد کنند.

 

ارسال نظرات