۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۸۸۳۰۴
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان:

ترویج فرهنگ اقامه نماز میان نسل جوان؛ سد راه هجمه های فرهنگی دشمن

ترویج فرهنگ اقامه نماز میان نسل جوان؛ سد راه هجمه های فرهنگی دشمن
لرستان - حجت الاسلام حقیان، بر لزوم ترویج فرهنگ اقامه نماز بین نسل جدید تأکید کرد و گفت: با تربیت دینی این نسل جلوی هجمه های فرهنگی دشمن گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام رضا حقیان، ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره نماز استان لرستان که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد، به بیان آثار و برکات اقامه نماز پرداخت و گفت: اقامه نماز آثار تربیتی فراوانی برای نسل جدید در پی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز بین نسل جوان و نوجوان تأکید کرد و افزود: نهادهای فرهنگی، تربیتی و تبلیغی در کنار کانون خانواده ها در این زمینه نقش بسزایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: با ترویج ارزش ها بین نسل نو باید آنان را در برابر آسیب ها و هجمه های فرهنگی مصون ساخت و از تربیت دینی جوانان نباید غافل شد.

حجت الاسلام حقیان در ادامه به اجرای برنامه هایی در حوزه اقامه اولین هفته نماز جماعت، تجلیل از دبیران و شوراهای موفق امر به معروف و نهی از منکر طرح دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: این برنامه ها همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اجرای 240 برنامه به مناسبت 5 مرداد نخستین هفته نماز جمعه عنوان داشت: این برنامه ها شامل جشنواره خوشنویسی، مسابقه هنری ادبی نقاشی شعر ویژه کودکان و مسابقه کتابخوانی بود.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به آیین اختتامیه جشنواره نماز جمعه استان یادآور شد: در اختتامیه این جشنواره سه مسابقه استانی ویژه امر به معروف و نهی از منکر با موضوع هفته عفاف و حجاب در قالب 32 برنامه توسط استاد امر به معروف و نهی از منکر در استان برگزار شد.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اجرای مسابقه پیامکی با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد با موضوع عفاف و حجاب گفت: در این مسابقه حدود 360 پیامک به دبیرخانه ارسال و از بین آنها 10 نفر برگزیده و انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه ها فرصتی برای تقویت روحیه دینی و تربیت انقلابی نسل نو است و با بهره مندی از ظرفیت ها و برنامه های دینی فرهنگی باید باور و اعتقادات جوانان را تقویت و جلوی رواج آسیب های اجتماعی گرفته شود./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات