۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۸۸۳۱۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسا:

حضور میدانی مسؤولان بی‌اعتمادی مردم به ساختار دولت را از بین می‌برد

حضور میدانی مسؤولان بی‌اعتمادی مردم به ساختار دولت را از بین می‌برد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با حضور میدانی و دیدار مستقیم رییس‌جمهور و هیأت دولت با مردم دیوار بی‌اعتمادی به ساختار دولت تَرَک برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار رییس‌ و اعضای هیأت دولت سیزدهم به چگونگی بازسازی اعتماد عمومی اشاره کرد و گفت: اعتماد عمومی مهم‌ترین سرمایه نظام مردم‌سالاری دینی است و فرایند حفظ و ترمیم و تقویت آن وظیفه اولی و مضاعف دولت جدید است.

وی با بیان اینکه برای حل یک چالش ابتدا باید کمبودها و اشکالات منجر به آن را دید و قبول کرد، ادامه داد: تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه باید برای بازسازی اعتماد مردم تلاش کنید، معرفی راهبرد عقلانی «واقع‌بینی فعالانه» به دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: توجه به ضعف‌ها اگر بر اساس واقعیات و آرمان‌ها نباشد موضع منفعلانه ایجاد می‌کند، امّا اگر ضعف را بشناسیم و راه‌حل رفع مشکل را هم درست انتخاب کنیم موضع فعالانه دستگاه عظیم اجرایی را تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حل مشکل از مسیر شناخت علل ضعف و با نگاه به نقطه آرمانی حتماً شدنی است؛ بر این اساس دولت سیزدهم در ابتدای راه می‌داند مأموریت مهم بازسازی اعتماد عمومی بر اساس کلان ایده مردم‌سالاری دینی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بازسازی اعتماد عمومی بر این اساس در ساز و کاری متشکل از مجموعه‌ای از رفتارها، تصمیمات و عمل کارگزاران سیاسی به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: استقبال عمومی از حضور سرزده عالی‌ترین مقام اجرایی در بین مردم از این‌ جهت اهمیت دارد که افکار عمومی رئیس‌جمهور را در نقطه‌ای دور از واقعیات زندگی خودش احساس نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: وقتی یک مسؤول مهم کشوری صدها کیلومتر دورتر از دفتر کارش و از نزدیک بازدید می‌کند دو پیام مهم به مردم دهد؛ یکی اینکه دولت حرف مردم را مستقیم می‌شنود و این تبدیل به یک راهبرد کلان برای تمام ارکان دولت می‌شود و وقتی رئیس‌جمهور به دورترین نقطه کشور برود و مستقیم با افرادی که حرف دارند روبه‌رو شود، وزرا و معاونین و مدیران میانی‌تر تکلیفشان روشن می‌شود.

وی ادامه داد: پیام دیگر این است که با این اقدام دیوار بی‌اعتمادی مردم به ساختار دولت تَرَک برمی‌دارد؛ دیواری که به‌تدریج در سال‌هایی به‌واسطه رفتار صاحبان مسؤولیت ساخته‌شده و باید از میان برداشته شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات